Līdztekus Anitai Garančai jums ir bijuši arī citi vokālie pedagogi. 6
Man ir bijis ļoti daudz pedagogu. Esmu mācījusies pie visiem, kas akadēmijā vai operā strādājuši kā viespedagogi. Pēc tam privāti mācījos Itālijā, Austrijā, Nīderlandē, Amerikā, Vācija. Vienmēr meklēju tādu pedagogu, kas varētu palīdzēt man attīstīt to, ko jutu un dzirdēju, bet kā man vēl pietrūka. Arī no saviem skatuves partneriem esmu mācījusies. Nesen aptaustīju Renē Flemingu, lai saprastu, kā viņa elpo. Esmu pārliecināta, ka atdoties tikai vienam pedagogam ir liels risks, jo pedagogs veido dziedātāju pēc savas gaumes. Ja vien tev paveicas, un šis pedagogs ir labs. Ir pietiekami daudz skumju stāstu par sabeigtām balsīm. Lai gan pedagogu vien vainot arī nedrīkst. Dziedātājam vajag pašam savu galvu uz pleciem, ir jāklausās un jādomā līdzi. Turklāt pedagoga gaume ne vienmēr var atbilst mākslinieka paša gaumei. Tāpēc katram dziedātājam ir jāatrod savs tonis, savs ideālais skanējums. Es vēl joprojām meklēju, ko varētu darīt labāk, lai gan daudzi man teikuši: tu taču vari dziedāt to un to, un vēl šito. Es meklēju savas balss ideālo skanējumu. Kamēr neesmu atradusi, kas konkrētai lomai vajadzīgs, es to lomu nedziedu. Protams, daudz var palīdzēt arī režisors, taču es patlaban runāju tieši par balss tehnisko varēšanu.
Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50
5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs
4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Vai meitu nākšana pasaulē ir ietekmējusi balsi?
Jā, protams. Balss kļuvusi tumšāka, piesātinātāka. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc atsakos no zēnu lomām. Domāju, ka mana balss vairs nepiestāv jauniem, romantiskiem puišiem, kas lielākoties ir mecosoprāna repertuārā.