Gunta Paegle savu klientu Sergeju aprūpē jau astoņu gadus, kuru laikā viņai nācies nobirdināt arī pa kādai asarai, taču kopumā attiecības starp abiem esot labas. Aprūpētāja uzskata par nepieņemamu mazgāt vannā cilvēku tikai divreiz mēnesī, kā tas noteikts Sociālā dienesta nosūtījumā, tāpēc cilvēcīgu apsvērumu dēļ dara to biežāk. Arī dzīvojamās telpas pēc savas iniciatīvas uztīra, kad tas nepieciešams, nevis tikai reizi divās nedēļās, un uzsver, ka esošie noteikumi būtu jāmaina.
Gunta Paegle savu klientu Sergeju aprūpē jau astoņu gadus, kuru laikā viņai nācies nobirdināt arī pa kādai asarai, taču kopumā attiecības starp abiem esot labas. Aprūpētāja uzskata par nepieņemamu mazgāt vannā cilvēku tikai divreiz mēnesī, kā tas noteikts Sociālā dienesta nosūtījumā, tāpēc cilvēcīgu apsvērumu dēļ dara to biežāk. Arī dzīvojamās telpas pēc savas iniciatīvas uztīra, kad tas nepieciešams, nevis tikai reizi divās nedēļās, un uzsver, ka esošie noteikumi būtu jāmaina.
Foto – Timurs Subhankulovs

Katram blakus neizstāvēsi 1

“Uzņēmuma darbinieki savā darbā stingri pieturas pie aprūpes plāniem un normatīvā regulējuma,” uzsver “PPS” pārstāve Daina Medne. Viņa paslavē darbiniekus un norāda, ka sūdzības par viņu darbu saņemot reti. “Protams, ir ļoti dažādi darbinieki. Viens darbus veic ātrāk, efektīvāk, cits ne tik ātri, bet aprūpe notiek saskaņā ar plānu,” saka Medne. Atsevišķi klienti reizēm gan vēloties, lai aprūpētāji veic kādas atkāpes no aprūpes plāna, un reizēm nācies konstatēt, ka tas tomēr ir noticis. “Katram cilvēkam nostāvēt blakus nevaram, taču, kad ko tādu konstatējam, nekavējoties informējam RSD, lai izvērtē, vai klientam nav nepieciešams mainīt aprūpes plānu,” stāsta uzņēmuma pārstāve. Rakstiskas sūdzības uzņēmums neesot saņēmis, telefoniskas gan. Gadījumos kad klientam ar aprūpētāju grūti sadarboties, “PPS” tūlītēji reaģējot, situācijas vērtēšanai nosūtot koordinatoru, bet nepieciešamības gadījumā nomainot darbinieku. Par iepriekš aprakstīto situāciju un klientes sūdzībām D. Medne saka: “Protams, šāda situācija nav pieļaujama un ir jārisina. Šis tad ir īpašs izņēmuma gadījums, jo iepriekš tādi pārkāpumi nav nonākuši mūsu redzeslokā.” Viņa arī skaidro, ka aprūpējamie klienti lielākoties ir veci cilvēki un tādi, kas cieš no dažādām slimībām, līdz ar to esot jāsaprot, ka caur sāpju prizmu nereti ir grūtāk izprast otru pusi un var sanākt asāk reaģēt uz dažādām lietām. Spriedzi reizēm radot tieši klientu vēlme, lai aprūpētājs veic kādus papildu darbus, kas nav paredzēti plānā, bet darbinieks norāda, ka tas neietilpst viņa pienākumos. Piemēram, pēdējos pāris gadus aprūpētāju pienākumos vairs nav logu mazgāšana, lai gan klienti dažkārt to vēlētos. Tāpat domstarpības rada atšķirīgi uzskati par ēdiena gatavošanu un mājas uzkopšanu, produktu iegādi nevis tuvējā, bet kādā attālākā veikalā, kur tobrīd kādi produkti tiek pārdoti ar atlaidēm.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

D. Medne nenoliedz – kadru mainība uzņēmumā ir ievērojama, un vairākumā gadījumu visdrīzāk tam pamatā esot šā darba psiholoģiskā slodze, par ko lielākoties tiek saņemta minimālā alga. Uzņēmumā strādā ap 40 aprūpētājiem, kas sniedz pakalpojumus aptuveni 100 klientiem. Kā liecina informācija Nodarbinātības valsts aģentūras mājas lapā – arī šobrīd PPS ir jaunu aprūpes darbinieku meklējumos. Arī no citiem darba devējiem pieprasījums pēc aprūpētājiem ir. Pašlaik pieejamas vairāk nekā 20 vakances. Lai strādātu par aprūpētāju, nav nepieciešama kāda speciāla izglītība. Bieži darba devēji apmierinās arī ar pamata izglītību, taču dod priekšroku tādiem pretendentiem, kam ir sociālā darba specialitāte. Sākot darba gaitas, aprūpētājiem piedāvā apmācības un kursus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.