Lobētāju viltības 32
Pirms vairākiem gadiem ar minētā Konkurētspējas attīstības fonda starpniecību tika rīkota vērienīga televīzijas reklāmas kampaņa, lai veidotu sabiedrībā pozitīvu priekšstatu par TUA dalīšanu nekustamā īpašuma pircējiem. Vienlaikus dažādos medijos parādījās apraksti par to, cik inteliģenti un Latvijai lojāli ir TUA saņēmēji. Tomēr īpaši veiksmīga šī kampaņa nebija un tagad lobētāji atgriezušies pie tradicionālām metodēm – komunicē uzreiz ar lēmumu pieņēmējiem vai viedokļu līderiem. Viņi ar savu viedokli un argumentiem ir klāt visās Saeimas komisiju sēdēs un, visticamāk, darbosies arī jaunveidojamajā darba grupā. Turklāt LDDK, konkurētspējas fonds un banku asociācija apstaigājuši visas Saeimas frakcijas, stāstot par nozares nedienām un TUA lietderību. Labvēlīgas attieksmes radīšanai noder arī nelielas viltības. Piemēram, konferences, kur piedalās gandrīz tikai nekustamo īpašumu uzņēmēji un baņķieri, kuri agresīvi klāsta, ka tieši TUA glābs Latvijas ekonomiku. Argumentus šiem viedokļiem var atrast pašu pasūtītos un dāsni apmaksātos pētījumos. Šādās konferencēs tiek uzaicināti arī daži neitrāli eksperti (amatpersonas, ekonomisti), kuri, sekojot pasākumā valdošajam noskaņojumam, paslavē uzturēšanās atļaujas. Tālāk jau pie darba ķeras sabiedrisko attiecību speciālisti, maksimāli tiražējot šos izteicienus dažādos medijos.