foto: LETA

Spīdvejists Bogdanovs: Rīgas mototreks nav projektēts pareizi 0

Biķernieku mototrekā Rīgā jau projektēšanā pieļautas kļūdas, tāpēc lielākoties cīņu likteņi izšķiras startā, sarunā ar aģentūru LETA atzina viens no Latvijas labākajiem spīdveja braucējiem Maksims Bogdanovs.
Kā zināms, sestdien Rīgā risinājās pirmās spīdveja sacensības vairāk nekā 20 gadu laikā – 2016.gada “Grand Prix” sacensību pretendentu pusfināls. Trešais sacensībās bija Kjasts Puodžuks, bet Bogdanovs guva septīto vietu un arī sasniedza izšķirošo kvalifikācijas kārtu.
“Jā, uzdevums tika izpildīts un iekļuvu nākamajā kārtā, tomēr arī zaudēju daudz punktu,” Bogdanovs sarunā ar aģentūru LETA atklāja, ka sacensību dienā tikai plkst.11 ar prāmi ieradies Ventspilī, tāpēc pat nav paspējis uz treniņu pirms sacensībām. “Galvenais bija tikt tālāk, tomēr vienmēr gribas stāvēt uz pjedestāla. Īpaši savu līdzjutēju priekšā.”
“Sacensībās viss bija labi, tomēr problēmas ir pašā trekā, jo tas projektēts ne visai veiksmīgi un trajektorijas ir tādas, ka skatītājiem nav interesanti – kā sportisti aizbrauc no starta, tā arī finišē. Cilvēki, kas bijuši Daugavpilī, zina, ka spīdvejs ir daudz interesantāks,” uzsvēra Bogdanovs.
Pretendentu fināls 5.septembrī notiks Ribņikas mototrekā, Polijā. Šo sacensību trīs labākie braucēji iekļūs nākamā gada “Grand Prix” seriāla pamatsastāvā.
“Ribņikas treks nepatīk nevienam, jo arī uzbūvēts nepareizi – apkārt futbola laukumam un ir kvadrāta formā. Polijas līgas cīņās tur ir smagi braukt, jo vietējie puiši daudz labāk sagatavojušies,” pauda sportists. “Tomēr tagad visiem būs vienādi nosacījumi. Vēlēšos finālā pārbaudīt savus spēkus.”
Dienu pēc Rīgas sacensībām Bogdanovs jau Daugavpilī ar vietējo “Lokomotīves” komandu kļuva par rezultatīvāko Polijas pēc spēka otrās mačā, kurā ar 57:33 tika pieveikti Krakovas “Wanda Instal” braucēji. Bogdanovs savāca 14 punktus.
Kā zināms, šosezon “Lokomotīve” ir viena no galvenajām favorītēm uz iekļūšanu ļoti spēcīgajā Polijas ekstralīgas čempionātā.
“Pagaidām “Lokomotīvei” viss ir labi, bet nekādus mērķus vēl neliekam, jo galvenais ir tikt izslēgšanas spēļu četriniekā. Uzdevumus vadība izvirzīs pēc tam, skatoties arī pēc tā vai savāks finansējumu,” atzina Bogdanovs. “Poļu braucēji pret iespēju, ka “Lokomotīve” varētu braukt augstākajā līgā izturas pozitīvi, jo skatītājiem pārstāj būt interesanti, ja visu laiku brauc vieni un tie paši klubi. Tas būtu izdevīgi gan Latvijai, gan Polijai.”
Sākotnēji spīdveja stadions Biķernieku trasē tika izbūvēts 1976.gadā. Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos un astoņdesmitajos gados trekā notika augstākā līmeņa bijušās Padomju Savienības spīdveja čempionāti. Tiesa, dažādu apstākļu dēļ deviņdesmito gadu sākumā spīdvejs Rīgā panīka. Savukārt vēsturiskais Latvijas spīdveja centrs ir Daugavpils, kur stadions izbūvēts jau 1963.gadā.
Pērn augusta vidū sporta veidu galvaspilsētā bija plānots atjaunot ar “Grand Prix” seriāla posmu Biķernieku stadionā, tomēr sacensību dienā nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ tas tika atcelts un dienu vēlāk aizvadīts Daugavpilī.
Paredzams, ka nākamajā gadā Biķerniekos risināsies prestižās Pasaules kausa izcīņas komandām pusfināla sacensības.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.