Lielākā konkurence aktierspēlē 0
Nu jau otro sezonu no uzvarētājiem četrās nominācijās – lielās formas izrāde, mazās formas izrāde, izrāde bērniem vai pusaudžiem un gada sasniegums laikmetīgajā dejā – viens iegūst gada izrādes titulu jeb “Grand Prix”.
Raksturīgi, ka šogad uz lauriem pretendē tieši jaunie režisori – iespējams, tāpēc, ka viņi strādā tādā struktūrā, mērķtiecībā un piesātinājumā, kādā domā arī pārējā aktīvā sabiedrības daļa. “Šo var saukt ne tikai par jauno režijas vilni, bet par pirmo latviešu režijas paaudzi (kvantitatīvi un kvalitatīvi) ar savu rokrakstu,” uzsver arī kritiķe Ilze Kļaviņa. Uz nomināciju “Gada režisors” pretendē Lauras Grozas-Ķiberes, Elmāra Seņkova, Vladislava Nastavševa, Valtera Sīļa, Viestura Meikšāna, Dmitrija Petrenko un Mārtiņa Eihes darbi. Turklāt dažiem režisoriem pat divi iestudējumi. Tieši jaunie režisori paver jaunus apvāršņus un sniedz jaunus izaicinājumus aktieriem. Iespējams, tas ir viens no izskaidrojumiem, kādēļ aizvadītajās sezonās daudzi aktieri jauno režisoru izrādēs šķiet gluži vai atdzimuši no jauna (piemēram, Gundars Grasbergs NT izrādē “Antigone”, Lauris Subatnieks DT izrādē “Equus” u. c.), akcentē Ieva Rodiņa.
Tēlotāju daiļrade bieži vien pārsteidz ar jauninājuma spilgtumu, kā, piemēram, Maija Doveika “Antigonē” vai Ieva Puķe “Nāves dejā”, uzsver Maija Svarinska.