Spēle ar skatītāju 0

Vienam viņa ir sieviete, otram – dieviete. Taču būtībā tam nav nozīmes, jo viņa var kļūt arī par jebko citu. Kā viņa ir kļuvusi par teātra izrādi “Sieviete–Dieviete”, 27. un 28. janvārī skatāms “Dirty Deal Teatro”. Iespējams, ka konkrētāks izskaidrojums atrodams tieši tur.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Izrādes nosaukums nav izvēlēts nejauši, tā ir apzināta spēle ar skatītāju vēl pirms izrādes sākuma. “Nosaukums “Sieviete–Dieviete” varētu būt arī šī liriskā doma, kas šodien skan banāli un, pat varētu teikt, nedaudz kaitinoši,” stāsta izrādes režisore Kristīne Vītola.

“Tas nav viennozīmīgs divu vārdu savirknējums, katrs cilvēks droši vien saklausa to citādi, un uzreiz viņam rodas priekšstats par to, ko no šīs izrādes varētu sagaidīt. Tā savā ziņā ir arī mānīšanās un vārda kā tāda interpretāciju spēle, kas rada plašākas improvizācijas iespējas.”

CITI ŠOBRĪD LASA

“Sieviete–Dieviete” ir K. Vītolas debija režijas darbā, tā veidota kā monoizrāde, izmantojot performances un kino valodu. Tas vienlaikus ir un nav stāsts par vientulību un mīlestību, stāsts, kurā šie abi elementi izmantoti, lai parādītu to nebeidzamās metamorfozes iespējas.

“Izrādi veidojām kā impulsīvu kompozīciju, sekojot iespējamībām, izvēloties nepieciešamos komponentus un virknējot tos tā, lai sasniegtu vēlamo, pa daļai intuitīvo rezultātu,” par izrādes veidošanu stāsta režisore.

 

“Izrādi nevēlējos veidot kā atsevišķu stāstu, bet gan strādāt ar “liktenīgām” sakritībām darba procesā un domu gājienā vispār. Mēs ar Laumu (izrādes aktrise Lauma Balode. – Aut.) brīvi ļāvāmies informācijas plūsmai un mēģinājām izfiltrēt mums abām un izrādei nepieciešamo.”

 

K. Vītola ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijas scenogrāfijas nodaļā (2009), kopš 2011. gada apgūst teātra zinības Latvijas Kultūras akadēmijas teātra mākslas maģistrantūras 1. kursā. Vairāk pazīstama kā scenogrāfe un kostīmu māksliniece, Kristīne veidojusi tērpus un vizuālo tēlu vairāk nekā desmit izrādēm un mākslas projektiem. Trīs gadus pēc kārtas, no 2009. līdz 2011. gadam, “Spēlmaņu nakts” ietvaros nominēta gada kostīmu mākslinieces titulam.

Izrādes galvenās lomas atveidotāja L. Balode 2011. gadā Latvijas Kultūras akadēmijā ieguvusi maģistra grādu filmu režijā. Spēlējusi daudzas gan kino, gan teātra lomas, kā arī strādājusi teātra un kino režijā Latvijā un ārzemēs.

“Dirty Deal Teatro” pārsteidz ar modernām, savdabīgām un nereti – provokatīvām izrādēm. Taču šoreiz tas pārsteidz ar noslēpumu un prasmi pastāstīt, bet neatklāt, aiz kā jūtama cieņa pret skatītāju un viņa paša domas plašumu. “Scenogrāfes un kostīmu mākslinieces profesijas ir devušas man plašu iespēju palūkoties un iesaistīties dažādu izrāžu tapšanas procesos,” stāsta Kristīne, “taču uzreiz teikšu, ka neesmu veidojusi šo izrādi kā izteikti vizuālu performanci – scenogrāfijas ziņā tā ir diezgan askētiska, tomēr ir citi aci priecējoši komponenti…”

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.