Foto: Pixabay.com/ https://x.com/Samxanta/

Spānijā un Portugālē varētu būt iestrēguši vairāk nekā 100 ceļotāju. Drausmīgākā nakts mūžā: jauniete dalās ar piedzīvoto brauciena laikā 112

Tūrisma operatora SIA “Fisom” organizētajā, bet vēlāk “aprautajā” braucienā uz Portugāli devās 171 persona, informē Ārlietu ministrijas (ĀM). Ar piedzīvoto sociālajā vietnē X dalījusies kāda jauniete, kura devusies ceļojumā ar “Fisom” uz Portugāli, taču līdz tai nav nokļuvusi.

Reklāma
Kokteilis
Nedēļas nogale četrām zodiaka zīmēm sola lielas problēmas. Kuras ir tās, kam jāuzmanās! 3
5 datumi, kuros dzimst vislielākie egoisti
Krimināls
“Lizuma pagastā 19.septembra rīts iesākās traģiski…” Skolas direktore līdzjūtības runā piemin māsu un brāli, kuri gāja bojā traģiskajā autoavārijā 17
Lasīt citas ziņas

“Devos “Fisom ceļojumā uz Portugāli, līdz Portugālei netikām, autobuss nobruka, tagad esam kempingā mazā ciematā 135km no Madrides, galvenais vadītājs aizmuka, nav sasniedzams, nav nekāda info vai palīdzības no paša “Fisom”. Tagad jautājums, kā lai bez naudas tieku atpakaļ uz Latviju?” Samanta raksta.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa raksta, ka 29.jūlija naktī ceļotāji izbrauca no Rīgas. Pēc plāna 4. augustā viņiem bija jāierodas Madridē, bet nākamajā dienā Lisabonā.

“Taču 3. augusta naktī, kad iekāpām autobusā, tas nekur nekustējās. Uzzinājām, ka 2 jaunieši tika aizvesti uz slimnīcu, vienu kaut kas sakoda – infekcija potītē, otram laikam vienkārši satraumēšanās. Vadītāji nolēma tajā naktī nekur nedoties,” viņa raksta.

Jauniešiem nācies nakti pavadīt sakarsušā autobusā, citi jaunieši izvēlējušies gulēt uz ielas. Ceļotāja atzīst, ka tā bijusi drausmīgākā nakts, kādu viņa jebkad piedzīvojusi.

“Šajā rītā es arī sāku justies saslimusi – kakls sāpēja. Vēlāk manu blakus sēdētāju aizveda uz slimnīcu – temperatūra 40 grādi. No rīta nekādu ziņu par jauniešiem slimnīcā nebija, tāpēc mums pateica, lai ejam baudām vēl vienu dienu Barselonā,” raksta jauniete.

Pēc tam saņemta informācija, ka autobuss, kurš devās pēc brokastīm, brīžiem spējis sasniegt tikai 30 km/h ātrumu, tādēļ vadītāji izlēma pavadīt vēl vienu nakti Barselonā, lai nodotu autobusu servisā.

Organizatori caur paziņām atraduši naktsmājas, kuras bija jāpamet ļoti agri, pirms ierodas apsardze, jo īpašniekiem nebija ne jausmas, ka tur atrodas jauniešu grupa no Latvijas.

“Nākamajā dienā (ir jau 5. augusts) mums paziņo, ka autobusam viss kārtībā, vakarā lecam iekšā un braucam uz Madridi. Pēc kāda sešu stundu stundu gara brauciena, autobuss nobrūk uz šosejas, nobrauc malā uz blakus ieliņas starp citiem smagajiem, kuru vadītāji guļ,” raksta meitene, piebilstot, ka nakti jaunieši pavadījuši guļot uz asfalta.

Vēlāk viņiem atbraucis pakaļ otras grupas autobuss, kas nav varējis visus dalībniekus aizvest, tāpēc daļa izsēdināta benzīntankā:”
Tad, kad nokļuvām turp, pirmo grupiņu aizveda līdz kempingam, kas atrodas 135km no Madrides. Kamēr viņus veda, visu dienu sanāca pavadīt benzīntankā, kurš ieraugot mūsu lielo cilvēku masu, atslēdza elektrību kontaktligzdām, nebija iespēja uzlādēties.”

Naktī ceļotāji beidzot nokļuvuši kempingā, kur varēja sacelt teltis un beidzot normāli pagulēt. Nākamā diena tika pavadīta neziņā – uz vietas esot bijuši tikai divi mazi veikali.

Vēlāk tika saņemta ziņa no nometnes vadītāja, ka ceļojums uz Portugāli ir atcelts un mājupceļš notiks ar repatriācijas reisu.

Reklāma

“Visi bija bēdīgi un dusmīgi, ka pat līdz Portugālei netikām, bet tā bija mazāka problēma no visa,” ceļotāja raksta, atklājot, ka nozudis ceļojuma organizators, ar kuru vairs nav bijusi iespēja sazināties.

ĀM norāda, ka patlaban no 109 personām, kuras ir Spānijā, 24 ir pametušas kempingu vai tuvākajā laikā jau dosies atceļā uz Latviju. Savukārt Portugālē no 62 personām, divi jaunieši ir devušies atceļā uz Latviju.

ĀM Konsulārais departaments pašlaik apzina to personu skaitu, kuriem ir nepieciešama repatriācija, lai ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) pieņemtu lēmumu par piemērotāko transporta veidu.

Iepriekš vēstīts, ka apdrošināšanas kompānijā “Balcia” ceturtdien saņēma četrus pieteikumus no klientiem, kuru bērni devušies uz nometni Portugālē, bet organizatori pazuduši bez vēsts un bērni netiek mājās, aģentūru LETA informēja apdrošinātājs. Tas esot nekavējoties sācis risināt situāciju, organizējot šiem bērniem transportu uz lidostu un lidojumu uz mājām.

Kā norāda “Balcia”, par situāciju nekavējoties tika informēta arī ĀM un PTAC, piedāvājot apdrošinātāja ekspertu atbalstu repatriācijas reisa noorganizēšanā, lai arī pārējiem bērniem, kas nav “Balcia” klienti, pēc iespējas ātrāk tiktu sniegta iespēja atgriezties mājās.

PTAC nolēma sākt iestrēgušo ceļotāju bezmaksas repatriāciju, tikmēr palīdzību bērniem sniedz arī risku apdrošināšanas kompānija “Balta”.

Kā aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Sanita Gertmane, saistībā ar “Fisom” nespēju pildīt saistības un konstatētajām komersanta likviditātes problēmām centrs saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem pieņēmis lēmumu sākt ceļotāju nogādāšanu atpakaļ Latvijā un izmitināšanu pirms repatriācijas.

Gertmane ceturtdienas vakarā norādīja, ka tiek apzināti trīs varianti, kā atgādāt iestrēgušos ceļotājus atpakaļ uz Latviju, tostarp ar repatriācijas pakalpojuma veicēja partnerkompānijas Spānijā autobusu. Tāpat tiek vērtētas repatriācijas iespējas ar aviotransportu vai izmantojot SIA “Lux Express Latvia” sniegtos pakalpojumus, kas aizņemtu aptuveni trīs dienas.

PTAC ir apturējis tūrisma operatora licenci, kas nozīmē, ka turpmākie ceļojumi nenotiks.

Kā aģentūru LETA ceturtdienas vakarā informēja risku apdrošināšanas kompānijas “Balta” pārstāvis Toms Sadovskis, nepilngadīgie bērni no Latvijas, kas bija devušies uz sērfošanas nometni, atrodas kempingā Spānijas ciematā Buendijā.

Informācija “Firmas.lv” liecina, ka SIA “Fisom” valdes priekšsēdētājs ir Matīss Dālbergs. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 7500 eiro. 2021.gadā “Fisom” apgrozījums bija 117 615 eiro, savukārt peļņa sasniedza 41 749 eiro, 2022.gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza 356 396 eiro, taču uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 33 452 eiro apmērā. Informācija par 2023.gadu pagaidām nav pieejama.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.