Šovakar neēd! Rīgas pirmajā ielu ēdiena festivālā cienās ar brieža kebabu, zivs desas hotdogu un citiem brīnumiem 0
14. janvārī, Rīgā, Kaļķu un Vaļņu ielu krustojumā Vecrīgā, no plkst. 14.00 līdz plkst. 20.00 notiks pirmais Rīgas ielu ēdiena festivāls. Ēdiens tiks radīts, izceļot Rīgas – Gaujas reģiona kā Eiropas gastronomijas reģiona 2017 raksturīgo ziemas produktu klāstu, apvienojot pirmatnīgo un mūsdienīgo.
Izaicinājumu gatavot ziemas sezonā pieņēmuši četrpadsmit Rīgas šefpavāri, kā arī divi šefpavāri no Centrālās Dānijas reģiona Dānijā un Lombardijas reģiona Itālijā, kas arī 2017.gadā ieguvuši Eiropas gastronomijas reģiona titulu. Ārvalstu šefpavāri gatavos savām zemēm raksturīgos ēdienus tandēmā ar latviešu pavāriem – Dzintaru Kristovski no Valmiermuižas vēstniecības Rīgā un Denisu Ivankovu no restorāna Kasha Gourmet.
Festivāla apmeklētāji īpaši izveidotā teltī varēs dalīties savās pārdomās par to, kas ir viņu dabas un zemes garša, vērot grupas Pulsa efekts priekšnesumus, laimēt pārsteigumus no restorāniem, izbaudīt ielu ēdienam atbilstošu gaisotni un, protams, nobaudīt īpaši gardus ēdienus, kuru pagatavošanā īpaši izcelti Rīgas-Gaujas reģiona produkti.
Restorānu piedāvātājās ēdienkartēs atradīsiet tādus ēdienus kā eklērs ar baraviku krēma pildījumu un pīlādžu sīrupa glazūru, brieža gaļas kebabu, hotdogu ar zivs desu, sīpoliem un smiltsērkšķu majonēzi, rudzu miltu pankūkas ar kadiķos kūpinātu sama fileju, priežu čiekuru sīrupā karamelizētus sakņkājus ar zirņu humusu, kraukšķīgas auzu pārslu-sakņaugu kroketes ar kaņepju mērci, alkšņa mizās kūpinātas ribiņas un daudz citu ēdienu.
Festivālā apmeklētājus pārsteigs restorāns 3 Pavāru restorāns “Tam labam būs augt!”, Aqua Luna, Cup&Cino, Entresol, Kaļķu vārti, Kasha Gourmet, Kuk Buk restorāns, Le Dome, Olive oil, Restorāns 3, Ribs&Rock, Rocket Bean Roastery, Tinto un Valmiermuižas vēstniecība Rīgā.
Eiropas gastronomijas reģiona (European Region of Gastronomy) tituls izveidots, lai sekmētu vietējās ēdienu kultūras un tradīciju saglabāšanu, veicinātu gastronomisko jaunradi un piesaistītu reģioniem tūristus. Gatavojoties kandidatūrai, kopīgi ar sadarbības partneriem tika izveidots īpašs koncepts “Wild at palate” (Ar dabu šķīvī). Tā pamatideja ir popularizēt tos produktus un izejvielas, kas ir pieejamas Latvijas mežos, upēs, pļavās utt.