Foto – Karīna Miezāja

Solītais bezvadu internets un citas ērtības Rīgas “mikriņos” izpalikušas 0

Ar 4. septembri monopoltiesības būt par galveno un vienīgo mikroautobusu pārvadātāju galvaspilsētā ieguvusi pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” (“RMS”). Tomēr rīdzinieki aizvien vairāk atgriežas pie nu jau it kā nelegālajiem pārvadātājiem, jo “RMS” nespēj nodrošināt pilnvērtīgu pakalpojumu.


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
15 lietas, no kurām jāatbrīvojas līdz Jaunajam gadam
Krievijas militārajās bāzēs pie robežām ar Baltijas valstīm un Poliju notiek aktīva rosība. Ko satelītattēlos pamanījuši igauņi?
Veselam
5 pārtikas produkti, kas novērš matu izkrišanu
Lasīt citas ziņas

Konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus galvaspilsētā “RMS” uzvarēja aizvadītā gada nogalē, potenciālajiem pasažieriem solot bezvadu internetu, televīziju, velosipēdu novietni un citas priekšrocības. Solīti tika arī regulāri reisi un precizitāte. Ar “Rīgas satiksmi” līgumu “RMS” noslēdza janvārī, bet pasažieru pārvadājumus sāka jūnijā.

 

Pasažieri – 
īslaicīgi ieguvēji

Sākotnēji pasažieri patiesi bija apmierināti ar jaunajiem transporta līdzekļiem, taču sajūsma ātri noplaka. Divu mēnešu laikā kopš “RMS” ienākšanas pilsētā mikriņos neparādījās ne bezmaksas internets, ne citas ērtības, turklāt nepalielinājās arī reisu skaits un mikroautobusu daudzums. Te reisi kavējās, te garām brauca pustukši busiņi, kam logos mirdzēja uzraksts “vietu nav”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Daļa pasažieru atgriezās pie senākajiem pakalpojuma sniedzējiem, kas jau kopš jūnija skaitās “nelegāli”. “Šie pārvadātāji darbiniekiem nepiedāvā nekādas sociālās garantijas, un šoferi, lai nopelnītu vairāk, brauc līdz spēku izsīkumam, bet pasažieri riskē, ar šiem mikriņiem braukdami,” norāda Ilze Dišlere, Rīgas domes Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību pārstāve.

Tieši nelegālos pārvadātājus “RMS” vaino savās likstās. Turklāt arī Saeima situāciju neuzlabo, jo neko nedara, lai varētu liegt šiem pārvadātājiem sniegt savus pakalpojumus. Šādā situācijā neviens uzņēmējs nebūs spējīgs izdzīvot un gūt peļņu,” uzsver “RMS” vadītājs Vitālijs Komars.

Pēc viņa domām, arī rīdzinieki no pašreizējās situācijas ir “īslaicīgi ieguvēji”, jo, kamēr pilsētā kursējot oficiālā un neoficiālo pārvadātāju mikriņi, biļešu cena pazeminājusies. Taču V. Komars ir pārliecināts, drīzumā tirgū paliks viens pārvadātājs, un tad biļešu cena visiem būs vienāda.

Tomēr atbildēt, kad RMS pildīs paša solīto, V. Komars nesteidz. Tā vietā viņš informē, ka uzņēmums veicis aptauju, lai saprastu, kādēļ cilvēki izvēlas neregulāros pārvadātājus. Secināts – cilvēkiem patīkot iespēja izkāpt un iekāpt mikriņā ārpus pieturu robežām.

“Tas ir cilvēku egoisms, kas kaitē citu satiksmes dalībnieku drošībai, radot avārijas situācijas,” norāda V. Komars. Jāteic gan, ka braucienos arī ar “RMS” mikroautobusiem es novēroju identiskas situācijas – ja pasažieris ļoti lūdz, mikroautobusa šoferi neiebilst apstāties arī vietās, kur nav pieturas.

 

Pilna alga 
ir prēmēšana…

Vēl kāda problēma, kas izraisījusi ažiotāžu sabiedrībā, ir uzņēmuma “RMS” spilgtās reklāmas ārpus un iekšpus transporta līdzekļa, kurās potenciālajiem šoferiem sola 500 latu algu. Kā atklājas – šoferi saņemot pusi no solītā, retu reizi summa ir lielāka. Vitālijs Komars situāciju skaidro tā – darbā piesakoties cilvēki, kas cerot, ka naudu maksās tāpat vien, taču “ir jānostrādā noteikts stundu skaits, nedrīkst būt finanšu, klientu apkalpošanas un iekšējo kārtības noteikumu pārkāpumu”. Ik mikroautobuss ir aprīkots ar videoreģistratoriem, tādēļ nav grūti atklāt, kuri šoferi nedod biļetes un transportā neuzņem pieturās stāvošos pasažierus. Pilnās algas saņemšanu uzņēmuma vadītājs dēvē par “prēmēšanu”.

Reklāma
Reklāma

Interneta vietņu komentāros un rakstos vairākkārt tiek minētas garās darba stundas, kā arī to nesamērība ar atalgojumu. Šoferi esot pārstrādājušies, jo nesaņem pamatalgu – viss atkarīgs no tā, cik daudz stundu viņi spēj nostrādāt, tādēļ bieži vien izdevīgāk ir neizsniegt biļetes pasažieriem.

Firmas īpašnieks gan uzskata, ka “RMS” ir gana pretimnākoši – darba grafiki tiek pieskaņoti vajadzībām, cilvēks var izvēlēties savu maiņu un pieskaņot to dienas ritmam.

V. Komars piekrīt, ka medijiem ir tiesības runāt, diskutēt un informēt sabiedrību šādos un līdzīgos jautājumos, tomēr viņš ir pārliecināts, ka “zināms skaits uzņēmēju un daļa sabiedrības vēlas dzirdēt tikai sliktas ziņas par “RMS””.

“RMS” ir pastarpināti saistīts ar “Gods kalpot Rīgai” politiķi Aleksandru Brandavu, kurš ir arī SIA “Rīgas satiksme” darbinieks. Iespējams tieši tādēļ “Rīgas satiksme” neceļ trauksmi un sola, ka viss nokārtosies. Tomēr, tā kā līgums netiek pildīts, nav nodrošināti ne pārvadājumi, ne vajadzīgais mikroautobusu daudzums – “RMS” turpina krāt sodus, kas pašlaik ir 1200 latu. Taču arī šī summa jau kopš jūnija netiek maksāta.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.