“Solaris”: uztraukumam par RS jauno autobusu dzinējiem nav pamata 0
Uztraukumam par Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma “Rīgas satiksme” jauno autobusu dzinēju atbilstību Eiropas Savienības (ES) regulai nav pamata, sacīja autobusu piegādes konkursā uzvarējušā Polijas uzņēmuma “Solaris Bus & Coach S.A.” (“Solaris”) direktora vietnieks sabiedrisko attiecību jautājumos Mateušs Figaševskis.
Viņš paskaidroja, ka uzņēmums “Rīgas satiksmei” ir gatavs piegādāt autobusus gan ar “Euro V” dzinēju, kas pēc 2014.gada vairs neatbildīs ES regulas prasībām par izmešu daudzumu, gan ar “Euro VI” dzinēju, kas regulas prasībām atbildīs.
“Uztraukumam nav pamata, jo mēs varam piegādāt autobusus gan ar “Euro V”, gan ar “Euro VI” dzinējiem – tas būs atkarīgs no spēkratu piegādes grafika. Šo esam atrunājuši arī ar pasūtītāju,” teica Figaševskis.
Viņš gan atzīmēja, ka “Solaris” vēl nav uzvarējis “Rīgas satiksmes” konkursā, jo tajā iesniegtas divas sūdzības. “Taču, ja iegūsim tiesības piegādāt autobusus, uztraukumam par dzinējiem nav pamata,” piebilda kompānijas direktora vietnieks sabiedrisko attiecību jautājumos.
Šonedēļ plašsaziņas līdzekļos paustas bažas, ka “Solaris” piegādātos autobusus nevarētu izmantot Latvijā, jo tie būtu aprīkoti ar “Euro V” dzinēju, kas no 2014.gada neatbilstu ES regulas prasībām par pieļaujamo izmešu daudzumu.
Aģentūra BNS jau rakstīja, ka “Rīgas satiksmes” konkursā par jaunu zemās grīdas autobusu iegādi “Solaris” piedāvājums tika atzīts par labāko. Starp pusēm plānots slēgt līgumu, kas paredz 175 autobusu (115 – 18 metrus garu un 60 – 12 metrus garu) iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro (40,9 miljoni latu). Saskaņā ar konkursa noteikumiem pasūtītājam ir tiesības līguma darbības laikā palielināt iepirkuma apmēru par 30%, tādēļ iepirkuma līguma kopējā summa ir 75,808 miljoni eiro (53,3 miljoni latu) un paredzēs maksimāli 228 autobusu iegādi.
Autobusi “Solaris” jāpiegādā piecu gadu laikā, un pirmie spēkrati Rīgā varētu parādīties aptuveni astoņus mēnešus pēc līguma noslēgšanas.
Jaunie autobusi būs aprīkoti ar apsildes, ventilācijas un kondicionēšanas iekārtām, izbīdāmu platformu invalīdiem, integrētu borta informācijas sistēmu, automātisku iekārtu ugunsgrēka dzēšanai dzinēja kamerā, braukšanas dinamikas regulēšanas sistēmu, iekšējiem LCD monitoriem, kā arī informācijas un sakaru iekārtām informācijas pārraidīšanai. To garantija būs trīs gadi vai 200 tūkstošu kilometru nobraukums, bet paredzētais kalpošanas laiks – 12 gadi.
Sūdzības konkursā iesnieguši divi komersanti – persona apvienība, kas sastāv no automašīnu tirgotāja “Domenikss” un bankas “Swedbank”, kā arī Nīderlandes uzņēmums “VDL Bus & Coach”, kura piedāvājumu bija paredzējis izpildīt Jelgavas automobiļu ražošanas uzņēmums “Amo Plant”. Sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojs plāno izskatīt līdz 18.oktobrim.
“Rīgas satiksme” nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.