Foto: Paula Čurkste/LETA

Šokējoši maz velosipēdistu un skūteristu lieto ķiveri 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Lai gan, pārvietojoties ar ekoloģiskajiem un lietotājiem veselīgajiem divriteņiem, traumu skaits aizvien pieaug, pētījumu dati rāda, ka tikai 5% Latvijas iedzīvotāju, vadot velosipēdu vai elektrisko skrej­riteni, vienmēr uzliek ķiveri.

Tikai 11% aptaujāto skrejriteņu un velosipēdu vadītāju atzīst, ka “reizēm” lieto ķiveri. Kaut arī šobrīd noteikumi nenosaka vajadzību šo transportlīdzekļu vadītājiem izmantot šo galvassegu, braucējiem pašiem būtu jāuzņemas atbildība un jābūt piesardzīgiem uz ceļa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Svarīgi atcerēties, ka ķiveres izmantošana krasi samazina iespējamo kritisko traumu risku. Lai gan tirgū nav pieejamas ķiveres, kas izstrādātas tieši elektriskajiem skrejriteņiem, ir iespēja izmantot velosipēdiem vai motocikliem piemērotās ķiveres. Drošam braucienam nederēs jebkurš galvas aizsargs – ķiverei ir jābūt pareiza izmēra un cieši jāturas uz galvas.

Braucot ar skrejriteni, atrodamies īpaši bīstamā pozīcijā. Apdraudējumu rada citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mehāniskie transportlīdzekļi un to šoferi. Statistikas dati liecina, ka visbiežāk nelaimes gadījumos ar skrejriteni tiek gūtas tieši galvas traumas, tomēr neizpaliek arī kāju un roku lūzumi.

Daži policijas ziņu fragmenti

24. maijs. Smiltenē, Rūpniecības un Valkas ielas krustojumā, automašīnas “Scania” vadītājs, pēc sākotnējās informācijas, veica kreiso nogriešanās manevru un izraisīja sadursmi ar motorolleru. Notikuma vietā mira motorollera vadītājs.

Vēl šajā diennaktī traumas guvuši divi gājēji un viens velosipēdists.

26. maijs. Avārijās cietuši 14 cilvēki, un seši no viņiem bijuši mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki.

Rīgā un tās apkārtnē notikušas 62 avārijas, cietuši astoņi cilvēki, tostarp divi gājēji un divi velosipēdisti. Kurzemē policija fiksējusi 12 negadījumus, trijos no tiem cietis pa vienam cilvēkam, tostarp vienā traumas guvis velosipēdists, bet vienā – elektroskrejriteņa vadītājs.

28. maijs. Aizvadītajā naktī Krāslavas novada Dagdā ar automašīnu nāvējoši notriekts velosipēdists.

Alejas ielā notika sadursme starp automašīnu “BMW” un velosipēdu, kura vadītājs no gūtajām traumām mira notikuma vietā.

Vēl 18 avārijās cietuši kopskaitā četri cilvēki, to skaitā trīs gājēji, trīs velosipēdisti un divi elektrisko skrejriteņu vadītāji.

Reklāma
Reklāma

Avots: LETA

SAISTĪTIE RAKSTI