Šogad Latvijas Pastā preses izdevumi abonēti par 4% vairāk nekā pērn 0
Latvijas Pastā 2012.gada preses abonēšanas kampaņas laikā nākamajam gadam noformēti vairāk nekā 464 000 preses izdevumu abonementu, kas, salīdzinot ar abonēšanas kampaņas rezultātiem pērn, ir par 4% vairāk, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja pasta pārstāve Agija Tērauda.
“Pieaugošais abonementu skaits, visticamāk, norāda uz stabilizēšanās tendencēm abonēšanas jomā un apliecina, ka aizvien vairāk iedzīvotāju par izdevīgāku uzskata laikrakstu un žurnālu saņemšanu savās pastkastītēs, nevis to iegādi tirdzniecības vietās,” klāsta Tērauda.
Kopumā visā Latvijā 2012.gadam noformēti 464 589 preses izdevumu abonementi. Par 25% pieaudzis to abonentu skaits, kas abonementu noformējuši visiem 12 gada mēnešiem, savukārt par 12% palielinājies Latvijas Pasta interneta mājaslapā “www.pasts.lv”, kā arī pa informatīvajiem tālruņiem abonēto izdevumu skaits.
“Gadam noslēdzoties, mani priecē divas lietas – pozitīvie abonēšanas kampaņas rezultāti un iedzīvotāju pieaugošā vēlme saņemt laikrakstus un žurnālus savās pastkastītēs. Šie rezultāti liecina, ka Latvijas Pastam 2012.gads iesāksies darbīgi, jo piegādāsim klientiem lielāku preses izdevumu apjomu,” norāda Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Aigars Vītols.
Latvijas Pasts uzskata, ka abonēšanas kampaņas pozitīvos rezultātus ietekmējusi gan preses piegādes izmaksu saglabāšana iepriekšējā līmenī, gan pasta ieviestie klientu apkalpošanas uzlabojumi, piemēram, abonementa noformēšana adresātiem ārvalstīs un izdevumu abonēšana par speciālām cenām Latvijas Pasta interneta vietnē.
Latvijas Pasta abonēšanas kampaņa 2012.gadam ilga trīs mēnešus – no 1.oktobra līdz 26.decembrim. Kampaņas laikā, izmantojot abonēšanas iespējas internetā un pa tālruni, noformēts 21% abonementu. Pasta nodaļās un pie pastniekiem noformēti 53,5% abonementu.
Tērauda norāda, ka, arī izvēloties abonēšanas termiņus, tendences saglabājas. Lielākā daļa jeb 57,1% abonementu noformēti desmit līdz 12 mēnešiem. Periodam no pusgada līdz deviņiem mēnešiem noformēti 13,1% abonementu, vismazāk – 1,3% – abonementu ir laikposmam no četriem līdz pieciem mēnešiem. Salīdzinot ar iepriekšējiem diviem abonēšanas kampaņas mēnešiem, par nepilniem 18% pieaudzis noformēto abonementu skaits vienam līdz trim mēnešiem – noslēdzoties abonēšanas kampaņai, tie ir 28,5%.
Abonētākie laikraksti ir “Latvijas Avīze”, komplekts “”Latvijas Avīze”+”Mājas Viesis”” un “MK-Latvija”. Abonētāko žurnālu topu nemainīgi veido izdevniecības “Santa” izdevumi – “Ieva”, “Ievas Stāsti” un “Ievas Veselība”. No visu noformēto abonementu kopskaita 41,7% ir laikrakstu abonementi, pārējie 58,3% – žurnālu abonementi. Arī iepriekšējos gadus laikrakstu un žurnālu abonementu attiecība bijusi līdzīga.
Augstākā abonēšanas aktivitāte visas abonēšanas kampaņas laikā bijusi lauku reģionos, kur noformēti 78,3% visu abonementu. Rīgā noformēti 13,5% abonementu, pārējās Latvijas lielākajās pilsētās – 8,2%.
Kā ziņots, līdz ar Latvijas Pasta lēmumu pastā sūtījumus no šī gada 1.janvāra sestdienās vairs nepiegādāt gandrīz visi preses izdevumi šogad iznāks tikai darbadienās. Tikai Liepājas laikraksts “Kurzemes Vārds” tiks izdots arī sestdienās.
Izmaiņas līdzšinējā pasta sūtījumu piegādes sistēmā saistītas ar faktu, ka atbilstoši Pasta likumam, kas pamatots ar Eiropas Savienības (ES) pasta darbību regulējošajām direktīvām, Latvijas Pastam kā universālā pasta pakalpojumu sniedzējam jānodrošina pasta sūtījumu piegāde vismaz vienu reizi dienā piecas darba dienas nedēļā. Sestdienu piegādi neparedz ne spēkā esošie normatīvie akti, ne ES direktīvas, sacīja pasta Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa.