Foto – LETA

Šoferu bieži pielietots, bet bīstams manevrs – strauja joslu maiņa 0

Viens no manevriem, kura dēļ visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi pilsētās, ir strauja joslu maiņa, braucot intensīvas satiksmes apstākļos – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu apkopotā informācija. Šo ieradumu kā vienu no biežāk veiktajiem savā autovadītāja ikdienā atzina arī trešdaļa CSDD un ERGO rīkoto drošas braukšanas apmācību dalībnieki.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Citi autovadītāju iecienīti manevri, kuru dēļ biežāk notiek negadījumi, ir arī distances neievērošana un priekšrokas nedošana, izbraucot uz galvenā ceļa. Saskaņā ar ERGO klientu OCTA pieteikumiem aptuveni 65% ceļu satiksmes negadījumu notiek, veicot šos manevrus. Turklāt tie raksturo agresīvu braukšanas stilu, par ko autovadītājam var tikt piemērots administratīvais sods.

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas diemžēl dēvējama par samērā agresīvu. Sadursmes cēloņi bieži ir saistīti gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Arī rāvējslēdzēja principa ignorēšanu un vispārējas pieklājības trūkumu viņš min kā iemeslus ceļu satiksmes negadījumiem, kuri varēja arī nenotikt, ja vien autovadītāji būtu savstarpēji saprotošāki. “Drošas braukšanas apmācībās veiktā aptauja apliecina, ka par to ir svarīgi runāt, jo autobraucējiem tomēr nav pilnīgas izpratnes par agresīvas braukšanas būtību,” uzsver Ivars Vismanis.

CITI ŠOBRĪD LASA

63% apmācību dalībnieku atbildēja, ka neuzskata sevi par agresīviem braucējiem, taču tajā pašā laikā tieši tikpat atzīmēja, ka mēdz šķērsot krustojumu pie dzeltenās gaismas un vēl tikpat – ka pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, šoferiem ieteicams pirms jebkādu manevru veikšanas objektīvi novērtēt, vai tam pietiks laika un vietas, kā arī vai tas netraucēs pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Nevajadzētu paļauties uz pieņēmumu, ka gan jau citi satiksmē iesaistītie visu pamanīs un palaidīs. Tāpat steigā ieteicams neprovocēt situācijas, neievērojot distanci, jo nekad nevar zināt, cik veikli uz izmaiņām satiksmē reaģēs priekšā vai blakus braucošā transportlīdzekļa vadītājs. Svarīgi ir iekļauties satiksmes plūsmā un ievērot cieņu pret citiem tās dalībniekiem. “Īpaši ziemā, kad ceļu segumu klāj ledus un redzamību pasliktina snigšana, ir svarīgi pret drošas braukšanas pamatprincipiem un dalību satiksmē izturēties ļoti atbildīgi,” aicina Ivars Vismanis.

CSDD un apdrošināšanas sabiedrības ERGO rīkotās drošas braukšana apmācības kampaņas “Pierādi sevi citur, nevis uz ceļa!” ietvaros norisinājās Biķernieku trasē oktobrī un novembra sākumā. Tajās 316 autovadītāji izmantoja iespēju pilnveidot savas teorētiskās zināšanas un praktiskās braukšanas prasmes.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.