“Šoferis uz ceļa tumsā bija gatavs atstāt bērnu…” Autobusā nestrādā karšu terminālis, bet vainīgi pie tā ir pasažieri 46
Diemžēl tā ir bieža prakse Latvijā, kad autobusa šoferis, gadījumos, kad pasažieri nevar iegādāties biļeti, jo nav skaidras naudas, bet karšu terminālis nestrādā, atstāj viņus aiz durvīm. Bet kā tas ir pieļaujums, kad runa ir par bērniem? Un jo īpaši dienas tumšākajā laikā!
Žurnāliste Liene Barisa-Sermule sociālo mediju platformā “X” dalījusies ar šādu stāstu: “nupat (pusdesmitos vakarā) šoferis uz ceļa tumsā bija gatavs atstāt bērnu, jo nebija skaidras naudas, bet kartes negāja (šofera versijā par to atbildīga ATD). Šoferis nepiekāpīgs, bērnu jau teju sūtīja ārā, lasīja morāli. Izglāba pasažieris, kuram atradās 1,40 eiro. Reiss Rīga-Sigulda (no Rīgas 20:15).”
Dārgā @ATD_LV nupat (pusdesmitos vakarā) šoferis uz ceļa tumsā bija gatavs atstāt bērnu, jo nebija skaidras naudas, bet kartes negāja (šofera versijā par to atbildīga ATD). Šoferis nepiekāpīgs, bērnu jau teju sūtīja ārā,lasīja morāli. Izglāba pasažieris,kuram atradās 1,40 eiro
— Liene Barisa-Sermule (@LieneBs) October 10, 2024
“Nē nu forši! Iekārta nestrādā šoferim, bet ārā jākāpj klientam? Nav tak karuselis, bet transports, velns ar ārā! Un vēl aklā tumsā?,” raksta kāds cits “X” lietotājs.
nē nu forši! iekārta nestrādā šoferim, bet ārā jākāpj klientam? nav tak karuselis, bet transports, velns ar ārā! un vēl aklā tumsā?
— Māra Treiberga (@jenuufa) October 10, 2024
Kāds cits lietotājs norāda, ka šādos gadījumos vajag atcerēties par iespēju biļeti iegādāties caur “Mobilly” aplikāciju.
Ja autobuss jau ir izbraucis no sākuma punkta (un ~15 minūtes pirms tam), biļeti nopirkt vairs nav iespējams (pat ja paša pieturā tas piestāj divas stunda vēlāk)
— Liene Barisa-Sermule (@LieneBs) October 11, 2024
“Pilnīgi noteikti vajag ieviest to, ka, ja karte nestrādā ir jāved par velti. Nav normāli, ka pakalpojuma sniedzēja neizdarības dēļ, ir jācieš klientam. Varu saderēt, ka ieviešot šādu noteikumu, karšu lasītāji sāks strādāt krietni labāk.”
Pilnīgi noteikti vajag ieviest to, ka, ja karte nestrādā ir jāved par velti. Nav normāli, ka pakalpojuma sniedzēja neizdarības dēļ, ir jācieš klientam.
Varu saderēt, ka ieviešot šādu noteikumu, karšu lasītāji sāks strādāt krietni labāk.
— toms (@toms_salmins) October 10, 2024
“Atstāt tumsā bērnu.. jā, Ivana nomiršana mežā, pieaugušo vienaldzības dēļ, neko nav mums iemācījusi. Īsa tā atmiņa mums kā sabiedrībai,” piebilst vēl kāda lietotāja.
Atstāt tumsā bērnu.. jā, Ivana nomiršana mežā, pieaugušo vienaldzības dēļ, neko nav mums iemācījusi. Īsa tā atmiņa mums kā sabiedrībai.
— Linda Rutka (@LindaRutka) October 10, 2024
Kāda cita lietotāja norāda, ka šādas situācijas kārtējo reizi apliecina – skaidra nauda kabatās vienmēr jātur.
Šis ir iemesls, kāpēc makā vienmēr jābūt skaidrai naudai.
Šofera rīcība, protams, nav attaisnojama, bet 2 eiro turēt kabatā varētu būt labs ieradums.— Katrīna (@KatrinaKukuma) October 10, 2024
Viņi gandrīz vienmēr vienkārši negrib pavadīt extra minūti, lai izsistu biļeti caur karšu lasītāju 😀 No manas pieturas mežā bieži gadās, ka neiet internets un tāpēc neiet kartes, bet šoferi vienmēr saka, lai pagaida, pabrauks līdz nākamajai pieturai un izsitīs biļeti
— laura (@llauralolz) October 11, 2024