“Šoferi savā starpā apmainās ar informāciju” – vairāki pasažieri ziņo par krāpšanos “Liepājas autobusu parka” maršrutos 114
Linda Tunte

Dace sociālajos medijos dalījusies ar savu piedzīvoto, braucot “Liepājas autobusu parka” autobusā. Lai gan ar viņas veselību viss ir kārtībā, šoferis izsniedzis bezmaksas invalīdu biļeti, naudu par braucienu tomēr paņemdams.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Viņa raksta: “Šis notika ar mani. Bija TV sižeti, ka Liepājas autobusu parks nemaksā pienācīgas algas šoferiem un piever acis uz sīko zagšanu – benzīna atliešanu. Izrādās, ir vēl kāds veids – pērkot biļeti pie šofera, ņemt tikai skaidru naudu un izsniegt biļeti ar 100% atlaidi.”

Sieviete ierakstam pievienojusi arī saņemtās biļetes fotogrāfiju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāds komentētājs pie ieraksta brīdina, ka šādos gadījumos nepatikšanas var sanākt pašiem pasažieriem: “Ja iekāptu kontrole (bieži negadās, bet tomēr), tev sanāktu nesmuka skaidrošanās – formāli brauci bez biļetes un par to vēl sodu vari dabūt..”

Vēl kāds apgalvo, ka šāda sistēma neesot nekas jauns: “Liepājas autobusa parka šoferu shēmas nemainās. Gadiem. Tas liecina vien par to, ka vadība to zina un atbalsta. Vai pat motivē uz šo.”

Kāda cita pasažiere atklāj, kā viņa izvairās no šādiem gadījumiem, kad šoferis biļetes maksu varētu “ielikt kabatā”: “… ja vispār iedod biļeti. Braucot īsos maršrutus, ar šo saskaros regulāri. Tagad maksāju tikai un vienīgi ar karti, šoferi to nevar aizliegt. Uz Rīgu tikai ar Luxexpress – tur vienmēr viss perfekti.”

Arī Dzintra nepieļaujot šādus gājienus: “Vienmēr pārbaudu biļeti un, ja ir iedota nulles biļete vai mazākam attālumam, tad eju skaidroties un neliekos mierā, kamēr nav iedota atbilstoša. Zagšanu un šmaukšanos nav jātolerē.”

Vēl kāda pasažiere zina, ka šoferi savstarpēji sadarbojoties: “Ir gadījies, ka starppilsētu autobusos naudu paņem un biļeti neiedod (vairākkārt), jo kontrole tāpat nebūšot. Šoferi savā starpā apmainās ar informāciju, kur kontrole iekapusi. Jauki…”

Ilzei gadījies līdzīgi kā ieraksta autorei, taču reakcija no atbildīgajiem neesot sekojusi: “Man Liepājas autobusu parks ir izsniedzis biļeti kā invalīdei, kā Ukrainas iedzīvotājai ( 100% atlaide), vienkārši vecu biļeti iedevis šoferis 3 reizes. Esmu ziņojusi LAP un ATD. Nulles reakcija.”

Lai noskaidrotu, kas par šo situāciju sakāms “Liepājas autobusu parka” (LAP) vadībai, sazinājāmies ar viņiem un saņēmām izsmeļošu situācijas skaidrojumu.

Sabiedrisko attiecību speciāliste Ginta Ozoliņa norāda, ka par minēto gadījumu esot ierosināta discilplinārlieta: “Autobusa vadītāja rīcība tiks vērtēta atbilstoši iekšējām procedūrām, un, ja apstiprināsies “X” vietnē aprakstītais, t.i. autobusu vadītāja ļauns nolūks, autobusa vadītājs tiks saukts pie disciplināras atbildības. Papildus tam, LAP vēlas norādīt, ka regulāri veic autobusa vadītāju instruktāžas, kā arī individuālas pārrunas ar darbiniekiem par ārējo un iekšējo normatīvo aktu ievērošanu, t.sk. biļešu tirdzniecības noteikumiem. LAP ir kategoriski nepieņemami biļešu tirdzniecības pārkāpumi. Uzņēmums arī pārskata iekšējas procedūras ar mērķi uzlabot iekšējo kontroles sistēmu.”

Reklāma
Reklāma

Vienlaikus arī uzņēmuma pārstāve norāda: “Kamēr nav pabeigta konkrētā gadījuma izmeklēšana, LAP pieļauj iespēju, ka minētā situācija varēja rasties cilvēcīgas kļūdas dēļ, tāpēc LAP vēlas norādīt uz pasažieru tiesībām un pienākumiem, izmantojot sabiedriskā transporta pakalpojumu: LAP aicina pasažierus pārbaudīt viņiem izsniegtās biļetes, kas apliecina tiesības saņemt sabiedriskā transporta pakalpojumu, kā arī pārliecināties, ka biļete atbilst viņa pieprasījumam tās saņemšanas brīdī. Tāpat biļete ir jāsaglabā līdz brauciena beigām, pretējā gadījumā pasažieris ir uzskatāms kā bezbiļetnieks, par ko tam var tikt piemērots sods.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.