Publicitātes foto

Šodienas Latvija izrādē “Lidojošais Travolta” 0

Latvijas Nacionālā teātra LMT Jaunajā zālē 27. februārī pirmizrāde Dailes teātra aktiera Artūra Dīča lugai “Lidojošais Travolta” Regnāra Vaivara režijā. Dailes teātra aktiera sarakstītā luga pārliecinoši un vienbalsīgi ieguva pirmo vietu Nacionālā teātra lugu konkursā 2016. gadā.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
Lasīt citas ziņas

Lugas “Lidojošais Travolta” galvenie varoņi ir divdesmitgadnieki mūsdienu laukos – katrs ar saviem sapņiem, ideāliem un priekšstatiem, kādai jābūt īstai dzīvei. “Lugu vajadzētu uzrakstīt un ļoti ātri iestudēt, jo tas ir brīdis, par kuru es rakstīju, kā es jūtu mūsdienu sabiedrību šodien,” norāda A. Dīcis.

Lugas darbība norisinās ciemā nekurienē. Tā ir vieta, kurai dzīve brauc cauri neapstājoties. Ciemā dzīvo cilvēki, kuri vēlas vienkāršu lietu: dzīvot “kā cilvēki”. Visiem ir skaidrs, ka nekurienē dzīve nav iespējama, dzīve pilnā sparā rit ārpus ciema, ārpus tur dzīvojošo cilvēku pieredzes. Bet vai pamest ciemu nozīmē sākt dzīvot? “Man liekas, ka mūsdienās cilvēkam ir grūti definēt un atrast, kas viņš ir un kāpēc dzīvo. Ir priekšstats, ko un kā vajadzētu. Lugas darbība notiek laukos, perifērijā, un tad it kā no kaut kāda kakta skaties uz pārējo. Bet jāapzinās, ka jebkur, kur esi, esi tu pats. Atrast vispirms sevi un tad apzināties pasauli, nevis apzināties pasauli un tad meklēt sevi tajā. Tā man šķiet ļoti mūsdienīga problēma. Lugā tas ir izstāstīts, cik nu vien ticami to spēju,” pēc uzvaras teica A. Dīcis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nacionālā teātra direktora palīdze repertuāra jautājumos Ieva Struka, raksturojot A. Dīča traģikomēdiju, saka: “Tas ir ieguvums, ka lugu rakstījis aktieris, jo šķiet, viņš pats visas tās septiņas lomas ir izspēlējis. Ļoti bieži mūsdienās gadās, ka lugā ir centrālais varonis un pārējie tam piespēlē, nav īpašās dramaturģiskās kvalitātes, kas veidojas, tēlu sistēmas, kur cits no cita ir atkarīgi un izrādes laikā mainās. Šeit tas ir, un šis faktors uzpirka absolūti visus. Svarīgs aspekts ir tēmas aktualitāte. Šodienas Latvija. Kā Edmunds Freibergs teica, viņu uzpērk viena frāze – ciemam cauri brauc mašīna, un puisis izlec tai priekšā, lai atceras – Eiropa uztaisa perfektu ceļu, bet svarīgākie ir cilvēki, nevis sakārtota vide, infrastruktūra, un kas ar cilvēku šajā vidē, 21. gadsimtā, notiek. Lugai piemīt ļoti dzīva valoda.”

Šis ir stāsts par cilvēku bailēm izrauties no sev ierastās vides. Vienalga, vai tas ir Latvijas ciems un mazpilsēta vai jebkura cilvēku kopiena, sākot no skolas un beidzot ar teātri. “Lugas galvenā vērtība – jūtīgs, pulsējošs dzīves nervs, dramaturģiskā spriedze un intriga, kas saglabājas līdz lugas beigām, kā arī teicama prasme izstrādāt visu lugas tēlu biogrāfijas un savstarpējās attiecības,” tā domā lugas radošā komanda.

Režisors: Regnārs Vaivars

Lomās: Raimonds Celms, Ivars Kļavinskis, Kaspars Dumburs, Ģirts Liuziniks, Madara Botmane, Zane Jančevska, Juris Lisners.

Scenogrāfs: Aigars Ozoliņš

Kostīmu māksliniece: Baiba Litiņa

Gaismu māksliniece: Lienīte Slišāne

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.