Foto – Dainis Bušmanis

Šodien Latvijas dzelzceļa vēstures muzejam aprit 19 gadu 0

“Parasti muzeja dzimšanas dienā mēs rīkojam svētkus un izklaides saviem apmeklētājiem, bet šoreiz nolēmām uzrīkot kopā sanākšanu muzeja palīgiem, jo pēc pasākumiem visi esam tā nostrādājušies, ka īsti nespējam pat pateikt viens otram paldies,” sacīja muzeja direktore Ieva Pētersone. 


Reklāma
Reklāma
Kokteilis
15 lietas, no kurām jāatbrīvojas līdz Jaunajam gadam
Kokteilis
“Turēšos savu puisīšu dēļ, tā man ir lielākā dāvana…” Dziedātājs Roberts Ošiņš pāragri pavadījis mūžībā sievu
Kokteilis
Te būs! 1 maz zināms fakts par katru zodiaka zīmi, piemēram, Auns ir bērnišķīgs
Lasīt citas ziņas

“Ja nezina savu pagātni, grūti domāt par nākotni,” tā, uzrunājot brīvprātīgos muzeja palīgus, sacīja “LDz” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis. Viņš pateicās muzeja darbiniekiem un palīgiem par ekspozīciju lološanu, pilnveidošanu un, aicinot turpināt tādā pašā garā, visa “LDz” uzņēmuma vārdā dāvāja muzejam torti, uz kuras attēlota muzeja ēka.

Muzejam gadu gaitā izveidojies vesels brīvprātīgo palīgu pulks – kopumā 30 censoņu, kas palīdz gan pasākumu un izstāžu organizēšanā, gan pasakot, kas muzejam jāattīsta un kurā virzienā jāiet. “Pārsvarā tie ir esošie vai bijušie dzelzceļnieki vai cilvēki, kas savā brīvajā laikā aizrāvušies ar dzelzceļu. Viņiem tā ir kaislība,” skaidro I. Pētersone.

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču arī apmeklētājus muzejs nav aizmirsis. Šodien muzeja āra ekspozīcija, kā ik gadu jubilejā, apmeklētājiem pieejama bez maksas. Vēl līdz ar 19. jubileju muzeja eksponātu klāstu papildinājusi milzu glezna – “Gaujas ieleja”, kas atceļojusi no Meitenes dzelzceļa stacijas. Zīmīgi, ka tieši brīvprātīgie palīgi veikuši tās tehnisko restaurāciju. Vēl brīvprātīgie muzejam nesuši dažādus eksponātus un atjaunojuši tos, palīdzējuši organizēt muzeju naktis un citus pasākumus, veicot gan gida, gan fotogrāfa, gan dežuranta un citas funkcijas.


Par muzeja galvenajiem darbības akcentiem un nākotnes plāniem tā direktore pauž, ka svarīgākais ir būt kustībā. “Cenšamies būt aktīvi. Mums ir drezīna, velodrezīna, dzelzceļa modelis – eksponāti, kuros var kāpt iekšā un kurus var aiztikt rokām. Mūsdienīgam muzejam jābūt arī emocionālam, tas nevar būt tikai informētājs, stāstam jābūt tādam, lai tas uzrunātu cilvēku emocionāli. Uz to arī galvenokārt tiecamies.” Iespēju reāli izbaudīt iekāpšanu īstā lokomotīves kabīnē, vilciena vagonā, aptaustīt priekšmetus apmeklētāji novērtējot visvairāk. Muzeja direktore lepojas ar 19 gados paveikto un šogad cer uzņemt aptuveni 30 000 apmeklētāju.

 

 

 

 

 

 

Fakti

Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs dibināts 1994. gada 30. augustā.

Muzejam ir filiāle Jelgavā, kur aplūkojama ekspozīcija par Jelgavas dzelzceļa mezglu, kā arī dzelzceļa sakaru un signalizācijas ekspozīcija.

 

{gallery id=”2079″}

Publikācija tapusi sadarbībā ar VAS “Latvijas dzelzceļš”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.