Soctīklotāji šūmējas: Kam atņems, lai samaksātu par “Rīgas Satiksmes” uzdzīvi? 2
Pēc Eiropas Savienības (ES) kritērijiem Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” ir iekļaujama vispārējā valdības sektorā, tādējādi 2020.gada valsts budžeta fiskālā telpa saruks par 72 miljoniem eiro, informēja Finanšu ministrijā (FM).
Ministrijā skaidroja, ka šā gada aprīlī noslēdzās tā dēvētā klarifikācijas procedūra par Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) sagatavoto 2018.gada vispārējās valdības budžeta deficīta un parāda notifikāciju.
Atbilstoši Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijai, ar ko tiek apkopota statistika par ES dalībvalstu fiskālajiem radītājiem, “Rīgas satiksme” ir klasificējama vispārējās valdības sektorā.
Vairāki tvitera lietotāji neizprot, kāpēc cilvēki, kuriem nav saistības ar galvaspilsētu, turpmāk apmaksās “rīdzinieku tēriņus”, kāds uzskata, ka šādi izpaužas SIA “Rīgas satiksme” makro ietekme.
Savas domas par notikušo izteikusi publiciste Iveta Buiķe.
Super. Valstī ilgi noraudzījās uz Nila saimniekošanu Rīgā. Tagad visa Latvija varēs maksāt par Rīgas satiksmi.
Tas saucās – ko gribēja, to dabūja.
Za čto boroļis, na to i naparoļis.— Iveta Buiķe (@IvetaBuike) August 19, 2019
Ar vēlmēm dalījusies Biruta Skuja.
Esmu tālu no Rīgas,bet man gribētos,lai tie paši,kas to putru Rīgā savārīja,arī to PAŠI izstrēbtu…Lai tiek galā ar ieķīlātās sliedēm un tramvajiem utt.
— Skuja Biruta (@AnnaAmalis) August 19, 2019
Vainīgos zina Buiķe.
Tja. Ievārīja jau tā visu ievēlētā Saeima. Jau sen bija redzams kan notiek pašvaldībās. Tāpēc jau runāju par likumdevējs darbu. Tas nav jāmēra "patīk/nepatīk" kategorijās kā šķiet Stepaņenko kundzei. Un vēl saka ka aitas vieta tur esot brīva…
— Iveta Buiķe (@IvetaBuike) August 19, 2019
Skuja arī pati paudusi sašutumu par izskanējušo informāciju.
Vai tiešām valsts maksās par Rīgas satiksmi?! Kāpēc?Kāpēc cilvēki,kuriem nav pat nekādas saskares ar Rīgu ,maksās par rīdzinieku tēriņiem?!
— Skuja Biruta (@AnnaAmalis) August 19, 2019
Šis tas neskaidrs ir žurnālistam Dzintrim Kolātam.
Zinātājiem – kāpē to Rīgas Satiksmi tagad spiež valsts budžetā? Nacionalizēja? Vai kas tur ir?
— Dzintris Kolāts (@Dzintris) August 19, 2019
To skaidrot mēģinājis Jānis Rudzupuķe.
Pēc Eiropas noteikumiem, uzņēmumus, kuriem vairāk par pusi finansējuma nāk no budžeta, jāiekļauj deficīta aprēķinā.
— Jānis Rudzupuķe (@Rudmatis) August 20, 2019
Tas, kā justies, nav skaidrs žurnālistei Ingvildai Zālītei.
Smieties vai raudāt? "Pēc Eiropas Savienības (ES) kritērijiem Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" ir iekļaujama vispārējā valdības sektorā, tādējādi 2020.gada valsts budžeta fiskālā telpa saruks par 72 miljoniem eiro," LETA informēja FM.
— Ingvilda (@Ingvilda) August 19, 2019
Arī pašnodarbinātajai Anitai Legzdiņai nav skaidrs, kāpēc SIA “Rīgas satiksme” ir iekļaujama vispārējā valdības sektorā.
Nez, kāpēc gan, piem., Kolkā, kur ir 1/2 aptiekas, nekad nepieejams zobārsts, uc LV "labumi" (taisnības labad – darbojas 4 dažādu konfes.dievnami), būtu jāmaksā par Nilamerika ieķīlātajām @Rigassatiksme_ sliedēm?! https://t.co/gxMSf66YPU
— Anita Legzdina (@AnitaCimmermane) August 19, 2019
Dusmīgs ir 13.Saeimas deputāts Jānis Iesalnieks (VL-TB/LNNK).
Par Kremļa Saskaņas saimniekošanu Rīgas satiksmē tagad maksās ne tikai rīdzinieki, bet visa valsts ? https://t.co/m0hbCjYYUM
— Jānis Iesalnieks?? (@JanisIesalnieks) August 19, 2019
Par iespējamo summas pieaugšanu brīdinājis ķīmiķis, ekonomists un politiķis, nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK biedrs Einārs Cilinskis.
Tiklīdz tur iekļūs neatkarīgs auditors, summa pieaugs vairākkārt. Ja tas tā nav tagad, tad steidzami jāgroza likumi, lai ļautu valdībai kontrolēt un ierobežot uzņēmumus, kas ietekmē valsts saistības.
— Einārs Cilinskis (@EinarsCilinskis) August 20, 2019
Publicistei Elitai Veidemanei šajā jautājumā interesē Saeimas darbība.
es atvainojos, un ko šajā sakarā dara Saeima? konkrēti – NA? klusiņām piekrīt un skatās mutē jaunkomunistiem un citiem salašņām?
— Elita Veidemane (@elitaveidemane) August 19, 2019
Ar ideju klajā nācis tvitera lietotājs Nenormālais.
Ja visiem LV iedzīvotajiem būs jāmaksā 72mlj par nila 10gadus ilgušo čakarēšanas rezultātu, vai visai LV nebūtu tiesības balsot Rīgas pašvaldības vēlēšanās? @pucej @VARAM_Latvija @krisjaniskarins
— Nenormālais ?? (@ParKoManTas) August 19, 2019
Sev neskaidros jautājumus uzdevis sabiedrisko attiecību konsultants Jurģis Liepnieks.
Šis tagad jāatņem tiem 500, kas bija papildus vajadzībām, vai arī šis bija jau ierēķināts, kad Kariņš stāstija par lielāku budžetu ever un 500 mio uz pārdali?
— Jurģis Liepnieks (@JurgisLiepnieks) August 19, 2019
“Ļoti labi!” ironizējis nacionālists Aigars Prūsis.
Lai Krievijas pensionāri Rīgā justos tik pat komfortabli kā līdz šim, nobankrotētās "Rīgas satiksmes" tēriņus tagad apmaksās Latvijas pensionāri. Очень хорошо! https://t.co/3uo3qWd0ha
— Aigars Prūsis ?? (@Prusis) August 19, 2019
Par valsts budžeta fiskālo telpu interesi izrādījis žurnālists Ivo Butkevičs.
Šis jau bija ietverts aprēķinos par iespējami (ne)brīvajiem naudas līdzekļiem (fiskālo telpu) nākamgad ? @Finmin https://t.co/sJXwAaYbNq
— Ivo Butkevičs (@IvoButkevics) August 19, 2019
Ar sev zināmu informāciju dalījies ekonomists Mārtiņš Āboliņš.
Cik zinu, tad uz stabilitātes programmu pavasarī nebija.
— Mārtiņš Āboliņš (@MartinsAbolins) August 19, 2019
Paziņojumu saprast vēlas talsenieks Imants Kore.
https://t.co/MdCvkGChm5 Un ko tas nozīmē cilvēku valodā – vai to ka par Rīgas satiksmi turpmāk maksās visi Latvijas nodokļu maksātāji. vai kā?
— Imants Kore (@dzimmijs13) August 19, 2019
Korem to skaidrot mēģinājis SIA “Lursoft” pētnieks Ainars Brūvelis.
Tas nozīmē sen acīmredzamo-iespējams, uzņēmums sen maksātnespējīgs turklāt Nx pārķīlāts. Ja MK lēmumam neseko visu RS valdes un padomes loceklu personigas mantas aresti- tas nozimē ka nanoūdeni apmaksas visa Latvija
— Χάρων (@ainarsbr11) August 19, 2019
SIA “Rīgas satiksme” makro ietekmi uzsvēris Āboliņš.
Lūk arī Rīgas satiksmes makro ietekme. Nākošā gada budžeta veidošanu var arī beigt. Ar UIN neizpildi, Igauņu akcīzi, solījumiem bez naudas (skolotāju algas) un ekonomikas bremzēšanos, vajadzēs visu @Finmin radošumu, lai nebūtu kautkur jāgriež. https://t.co/yANG95o5kS
— Mārtiņš Āboliņš (@MartinsAbolins) August 19, 2019
To komentējusi sabiedrisko attiecību jomā strādājošā Aiga Aizpuriete Balode.
Protams, ka būs kādam jāatņem, lai solidāri samaksātu par Rīgas Satiksmes uzdzīvi.
— Aiga Aizpuriete Balode (@aiga_balode) August 19, 2019
Sakārtot uzņēmumu aicinājis žurnālists un lektors Oļģerts Tipāns.
Ja valsts pārņem izzagtās "Rīgas satiksmes" parādus, valstij arī pienākums pārņemt tās vadību un uzņēmumu sakārtot. Padzīt visus liekēžus, atcelt nepamatotās brīvbiļetes utt.
Lai neiznāk, ka brandavus un līdzīgus piesūcekņus tagad baro vairs ne rīdzinieki, bet visa valsts https://t.co/9ft9S4Ds7W— Oļģerts Tipāns (@olgertstipans) August 19, 2019
Par to domas izteicis vides un darba aizsardzības inženieris Viktors Silkāns.
Brīvbiļešu lietotāju skaits jāpalielina, lai mazinātu korķus, uzlabotu gaisa kvalitāti centrā un, būtiski, lai mazinātu maznodrošināto izolētību. Tagad pensīšiem vienīgais prieks kaut kur aizbraukt, bet par naudu tupētu 4 sienās. Piedāvājiet un nelatvieši turēs Rīgu vēl 4 gadi:P
— Viktors Silkans (@Silkans) August 19, 2019
Ar risinājumu klajā nācis Tipāns.
Sastrēgumus brīvbiļetes nemazinās, auto kustība centrā ir jāierobežo. Pensionāriem atlaides jāmaina: brīvbiļetes visiem ES pensionāriem (kā HU), Rīga ir galvaspilsēta tikpat rīdziniekiem, kā ventspilniekiem vai rēzekniešiem, atlaides nedarbojas sastrēgumstundās.
— Oļģerts Tipāns (@olgertstipans) August 19, 2019
Tam piekritis jurists Voldemārs Burģis.
Līdz 70 gadiem cilvēks vēl ir jauns, un pāris pieturas var un vajag iet kājām. Bet pēc 70 (72?) g.v. visi lai brauc par velti. Parāda jebkuras valsts pasi, un brauc.
— voldemārs burģis (@voldemars) August 20, 2019