Soctīkli saplūcas: Skolēniem nevis nepadodas matemātika, bet viņi to nav apguvuši – kurš šeit vainīgs? 107
Sociālajos tīklos lielas diskusijas izraisījis Valsts izglītības satura centra paziņojums, ka veidojas arvien lielāka plaisa starp tiem skolēniem, kuriem matemātika padodas un kuriem nē. Dažādu jomu tvītotāji uzskata, ka šāds apgalvojums ir aplams, jo īstā plaisa ir starp skolotājiem un skolām, nevis skolēniem.
It sevišķi man patika 9.klasei 23.uzdevums-atrast 2 vienādus trijstūrus …tas ir uzdevums kā reiz manam bērnudārzniekam,viņš tādus risina 7 sekundēs 😂 Bet jāatzīst, ka LV izglītības līmenis ir zem katras kritikas..
— Vineta SB (@Vinux_S) June 27, 2023
Vajag sākt kapitālo remontu 🙂 Pitagora teorēma, laukumu un tilpuma aprēķini, tostarp nevienādmalu daudzstūriem, par izmaksām nerunājot – tā tikai 😁
— Liene Barisa-Sermule (@LieneBs) June 28, 2023
Pirms vainīgo meklēšanas… cik liels procents starp šiem 826 ir ukraiņi un citi iebraucēji, kuri valodu nezina, bet eksāmens jākārto?Cik % ir iekļaujošās izglītības skolēni, kas katrā klasē sēdējuši 2 gadus (ilgāk nedrīkst), un kārto šos pašus eksāmenus?
— Indra Siksaliete (@indra1983) June 28, 2023
Pie bērna nr.3,kam nākamgad eksāmeni es saprotu,ka ne tikai matemātika var nepadoties,bet pa gadiem metodika un programma kļūst arvien nejēdzīgākas. Vienkāršais tiek sap…inķerēts līdz bezjēdzībai.
Uzmetot aci eksāmenu uzdevumiem es zinu rezultātu,bet 100%,ka risinu "nepareizi"— Urze (@murzemax) June 28, 2023
Greizs "praktiķu" ceļš. "Derīgs tikai tas, kas rokās paņemams un mutē iebāžams".
Bērns putru ēd, lai uzņemtu ogļhidrātus? Pratīsiet viņam to izskaidrot:)— Oļģerts Tipāns (@olgertstipans) June 28, 2023
Matemātika jāzina, lai saprastu ko nozīmē % bankā un cik maksās aizņemties līdz algai (vai dzīves beigām). Pārsteidzoši, bet daļai tā ir mistika.
— Maris Gabalins (@MGabalins) June 28, 2023
Matemātika ir tikai veids, kā iemācīt risināt uzdevumus. Ja es skolā nezināju cik ir 6×7, es saskaitīju 7+7+7+7+7+7.
Mūsdienu skolēns, ja nezina atbildi, tupa sēž un blenž. Pat nedomā, ka uzdevums ir JĀRISINA.
Un tā, manuprāt, ir galvenā problēma.— Ivars Lipskis (@IvarsLipskis) June 28, 2023
Precīzāk nepateikt. Līdzīgi, kā braucot ar navigāciju. Ir jau ērti, bet reāli pazūd nojēga, kur atrodies. 2005. g. ar savu 1. navigāciju tā vēlu naktī pēkšņi sapratu, ka ne uz to Murnavu braucu,kad parādījās norādes Westerham. Paliku aizdomīga, ka kkas nav riktīgi. 🙈
— 🇱🇻 Iveta Buiķe 🇺🇦 (@IvetaBuike) June 28, 2023
Man liekas, tā saturiskā jēga ir otrajā plānā. Reti kuram noderēs, kā aprēķina piramīdas tilpumu vai nevienādību sistēmas.
Manuprāt, tā galvenā sāls ir galvas vingrināšanā un sapratnē par to, ka inčīgas var būt arī sarežģītas lietas.— Piensaimnieks (@Piensaimnieks) June 28, 2023
Nevajag aizmirst īpaši attīstoto skolotāju arodbiedrību LIZDA un tās atpakaļrāpulību.
— Imants (@Unabomberz) June 28, 2023
7.klase pic.twitter.com/y5DOpj6Ku9
— Kripata (@Kripata1) June 28, 2023
Nu bet, ja tā ir? Man pilnīgi nekādas grūtības nesagādā uzrakstīt domrakstu uz n-padsmit lapām… taču līdzko man noliks priekšā matemātikas uzdevumu, man saslēdzās smadzenes un viss, es varu stundu blenzt uz tiem cipariem un nekā🤷🏼♀️nu nav, nav man matemātikas gēna iekšā
— Luna 🇱🇻🇺🇦 (@MagnaLunaCarta) June 28, 2023
Man tas pats stāsts… 7. klasē draudēja ar atsāšanu uz otro gadu matemātikas dēl.Pēc gada šavaki trijnieki atestātā algebrā un ģeometrijā.Pāris gadus vēlāk divas trešās vietas valstī matemātikas olimpiādēs, vēl pēc gada (1983.) abās olimpiādēs (valsts un atkātajā) pirmās vietas!
— Normunds Šlitke 🙏🇺🇦 (@NormundsS) June 28, 2023