Sociālajam tīklam “Facebook” aprit desmit gadi 0
Otrdien aprit desmit gadi, kopš Marks Cukerbergs savā Hārvarda Universitātes kopmītnes istabā izveidoja sociālo tīklu “Facebook”, kas šobrīd pārvērsts par biznesu, kura vērtība ir lielāka par autoražotāju “General Motors” un “Ford Motor” vērtību kopā.
Jaunākie dati liecina, ka “Facebook” aktīvo lietotāju skaits sasniedzis 1,23 miljardus, bet pasaulē uzņēmums nodarbina 6337 cilvēkus.
Tikmēr bažas par “Facebook” perspektīvām, kuras saasinājās 2012.gada maijā, kad uzņēmums neveiksmīgi īstenoja akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), šobrīd ir mazinājušās līdz ar ienākumu pieaugumu.
Kompānijas akciju vērtība pagājušajā nedēļā sasniedza rekordaugstu līmeni 62 dolāru apmērā pēc tam, kad tā bija paziņojusi, ka pērnā gada ceturtajā ceturksnī strādājusi ar 523 miljonu dolāru (384,3 miljonu eiro) peļņu, bet pagājušajā gadā kopumā peļņa veidojusi 1,5 miljardus dolāru (1,1 miljardu eiro).
Uzņēmums norāda, ka apgrozījums ceturksnī palielinājies par 63%, bet reklāmas ieņēmumi auguši par 76%, vairāk nekā pusi no tā nodrošinot mobilajām reklāmām.
Vienlaikus “Facebook” vienmēr bijuši konkurenti, un pēdējā laikā satraukumu radījis tas, ka samazinās vietnes lietošana jauniešu vidū, viņiem pievēršoties jauniem sociālajiem tīkliem.
Reaģējot uz šīm bažām, kompānija par vienu miljardu dolāru iegādājās fotogrāfiju koplietošanas vietni “Instagram”, kā arī īstenoja neveiksmīgu mēģinājumu par trīs miljardiem dolāru iegādāties attēlu saziņas rīku “Snapchat”.
Analītiķi prognozē, ka nākamo desmit gadu laikā kompānija galveno uzmanību pievērsīs pakalpojumu sniegšanas palielināšanai mobilajās ierīcēs un mobilo reklāmas ienākumu paaugstināšanai.