Smart-ID darbība atjaunota. Tehniskās problēmas ilga nepilnas divas stundas 1
Šodien ap pusdienlaiku novēroti traucējumi Smart-ID, līdz ar to tūkstošiem banku klientu nebija iespējams autorizēties internetbankās.
Jau ziņots, ka no šīs nedēļas klienti vairs nevar autorizācijai izmantot bankas izsniegtās kodu kartes.
Kā labāko risinājumu trīs lielākās bankas – “Swedbanka”, “SEB banka” un “Luminor” piedāvāja izmantot Smart-ID.
Kā informēja “SK ID Solutions” pārstāve Sanita Meijere, no šodienas plkst.11.45 bija traucēta Smart-ID darbība, kas tika atjaunota plkst. 13.30 Smart-ID darbība tika atjaunota.
Uzņēmums atvainojās klientiem un visiem Smart-ID lietotājiem!
“Swedbank” pārstāvis Jānis Krops apstiprināja, ka problērmas ir novērstas un sistēmas strādā.
Savukārt “Luminor” vēl kādu laiku pēc Smart-ID darbības atjaunošanas nepiedāvāja iespēju piekļūt internetbankai ar autorizāciju šajā sistēmā.
Jau ziņots, ka igauņu uzņēmums “SK ID Solutions” risinājumu “Smart-ID” prezentēja 2017.gada sākumā. To var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības un arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai.
No 2018.gada novembra “Smart-ID” digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas atbilst Eiropas “eIDAS” regulējuma tehniskajai specifikācijai. Šis sertifikāts apliecina risinājuma līdzvērtīgumu ar roku rakstītam parakstam un to ir jāpieņem visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.