Slēdz Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē 0
Lai novērstu negadījumus Vanšu tilta ekspluatācijā, nolemts slēgt tilta kāpnes Daugavas labajā pusē, vienlaikus daļēji ierobežojot arī gājēju plūsmu zem Vanšu tilta, 11.novembra krastmalā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Satiksmes departamentā informēja, ka no Vanšu tilta kāpnēm (lejteces pusē, labajā krastā) vakar ap plkst.16 atdalījās un nokrita kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks. Kāpņu sānu bloks ar kāpņu konstrukciju ir savienots ar metāla ieliekamajām detaļām un savā starpā sametināts. Ilgstošas ekspluatācijas gaitā mezgls ir korodējis un straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ (dažu stundu laikā temperatūra izmainījās no mīnus 15 grādiem pēc Celsija līdz nullei grādiem), mezgls zaudēja savu noturību un lielā pašsvara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas.
Lai noteiktu faktisko kāpņu konstrukcijas stāvokli un turpinātu kāpņu ekspluatāciju, Satiksmes departaments steidzamības kārtā veic kāpņu konstrukcijas tehnisko inspekciju gan Vanšu tilta gājēju kāpnēm – inspekcija sākta šodien un noslēgsies 9.martā.
Līdz slēdziena saņemšanai abas Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē tiks slēgtas. Gājēju plūsmu pa Vanšu tiltu tiks novirzīta pa labā krasta estakādi, kā arī drīkst izmantot Vanšu tilta pacēlājus. Līdz slēdziena saņemšanai tiks daļēji ierobežota arī gājēju plūsmu zem Vanšu tilta, 11.novembra krastmalā.
Kopš tilta uzbūvēšanas 36 gadu laikā nav noticis tā kapitālais remonts, bet veikti tilta ikdienas uzturēšanas darbi. Jāmin, ka patlaban notiek sagatavošanās darbi iepirkumam par Vanšu tilta pārbūves projektēšanu. Līdz ar to Vanšu tilta pārbūve tiks veikta tuvāko divu gadu laikā.
Visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiek regulāri apsekoti – speciālās inspekcijas ( detalizēta konstrukciju apsekošana) notiek reizi piecos gados, tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, taču to laikā tiek veikta tikai vizuāla konstrukciju novērtēšana. Tiltu speciālo inspekciju atskaitēs ir konstatēts, ka atsevišķiem objektiem tuvāko gadu laikā ir jāplāno to atjaunošanas būvprojektu izstrādāšana. Pamatojoties uz minētajiem slēdzieniem, tiek plānota tiltu atjaunošanas būvprojektu izstrādāšana. Departamentā norādīja, ka šogad tiks sākta Brasas pārvada pārbūve, Deglava tilta pārbūve. Tāpat plānota iepirkuma procedūra Gaisa tilta pārbūves projektēšanai.
Lai novērstu un nepieļautu traģiskus notikumus Vanšu tilta ekspluatācijā, jau tagad norobežotas kāpnes Daugavas labajā krastā (centrā), tiek veikta kāpņu speciālā inspekcija, lai noteiktu to tehnisko stāvokli, nestspēju un ekspluatācijas drošību, ekspluatācijas laikā radušos defektus un to cēloņus. Pēc inspekcijas tiks saņemts slēdziens par faktisko margu stāvokli un uz kādiem noteikumiem atļauta to tālākā ekspluatācija. Tāpat tiks saņemtas rekomendācijas par veicamajiem pasākumiem, kas jāveic, lai saglabātu kāpņu nestspēju, nodrošinātu to satiksmes drošību līdz Vanšu tilta atjaunošanas darbu uzsākšanai.
Kā ziņots, Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) speciālisti otrdien apseko Vanšu tilta nobrukušās kāpņu konstrukcijas, aģentūrai LETA sacīja BVKB pārstāve Elīna Korba. BVKB kompetence attiecas uz publisko ēku, nevis būvju ekspluatācijas uzraudzību, skaidroja Korba. Tomēr Ekonomikas ministrija (EM), ņemot vērā tilta sabiedrisko nozīmību, ir lūgusi BVKB apsekot tiltu un sniegt viedokli par tā ekspluatācijas drošību.
SIA “Rīgas tilti”, kas ir norobežojusi pieeju daļēji nobrukušajām Vanšu tilta kāpnēm, kā arī nodrošina tiltu un satiksmes pārvadu uzturēšanu un remontu, plašākus komentārus par situāciju aģentūrai LETA nesniedza, uzsverot, ka visu informāciju sniegs Rīgas domes Satiksmes departaments.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Vanšu tiltam Rīgā daļēji ir nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas. Konstrukcijas nobrukušas pie kāpnēm, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11.novembra krastmalu.
Departamentā pirmdien skaidroja, ka “Rīgas tiltu” darbinieki kopā ar Satiksmes departamenta pārstāvjiem apseko tiltu, lai pārliecinātos, vai nobrukums nerada draudus satiksmei.