Slavenību zīmoli: vai ar vārdu vien pietiek, lai iekarotu modes pasauli? 0
Teksta autori:
modes žurnāliste un stiliste Jevgēnija Šube un žurnāliste Kristīna Blaua
Mūsdienās neskaitāmi daudz zīmolu savu popularitāti ir ieguvuši, pateicoties tā īpašnieka atpazīstamībai… “Target” un “Macy’s” bija pirmie divi veikali, kas sāka veidot greznas kolekcijas kopā ar slavenībām, taču šodien slavenības teju cīnās, lai kopā ar izplatīšanas partneriem vai kā atsevišķu biznesu izveidotu savas apģērbu, apavu vai kosmētikas līnijas. Un tam ir jēga. Jo slavenības ir pašu
būvētas reklāmas mašīnas.
Vai tiešām ar vārdu ir gana, lai veidotu modes “impēriju”?
Intara Busuļa SOKKI zeķes
Arī pašmāju sabiedrībā plaši pazīstamās personības, izmantojot savu “vārdu”, mēdz šo to uzražot. Bieži vien notiek otrādāk – jau esošie zīmoli sadarbojoties ar slavenībām, izlaiž īpašās kolekcijas, tādējādi piesaistot vēl lielāku potenciālo pircēju skaitu. Tā, piemēram modīgo zeķu zīmols SOKKI sadarbībā ar mākslinieku Intaru Busuli, ir laidis klajā kolekciju SOKKI by Intars Busulis. Jāsaka, ka zīmola Instagram sekotāju skaits ir mazāks par vienu tūkstoti, kas neliecina par milzīgu popularitāti. Taču, pavisam noteikti, krāsainās zeķītes savā īpašumā vēlas arvien vairāk modes cienītāju, redzot tās ne tikai Intara sociālo tīklu profilos, bet arī TV ekrānos.
Viktora Lapčenoka apakšveļas zīmols “Viktora noslēpums”
Jāpiemin arī 2009. gadā izveidoto, Latvijas estrādes leģendārā mākslinieka Viktora Lapčenoka apakšveļas zīmolu Viktora noslēpums, kas tīši sasaucas ar Victoria’s Secret apakšveļas veiksmīgāko zīmolu pasaulē. Ir skaidrs, ka iekarot pasaules modes arēnu nav bijis Lapčenoka mērķis, drīzāk, orientēties tikai uz Latvijas tirgu, turklāt tikai uz to auditorijas daļu, kas neuztver modi pārāk nopietni. Taču vai šajā gadījumā humoristisko biksīšu popularitātes atslēga būtu meklējama mākslinieka vārdā? Drīzāk provocējošā zīmola nosaukumā!
Victoria’s Secret un Victoria Backham zīmoli
Atgriežoties pie Victoria’s Secret un Victoria Backham zīmoliem, protams, to veiksmes stāstā nozīmīgu lomu spēlē pati Viktorija Bekhema. Taču nevis savas kādreizējās dziedātājas karjeras dēļ, Viktoriju mīl par viņas nepārspējamo gaumi, kā arī veiklo mātes, sievas un biznesa lēdijas lomu apvienošanu, tādēļ uzticas viņas radītajiem apģērbiem. Jāpiebilst, ka daudzi kritiķi uzskata, ka Viktorija Bekhema ir vienīgā īstā modes dizainere slavenību vidū, jo pārzina šo nozari profesionāli.
Melānijas Trampas sejas kopšanas līdzekļi “Melania Beauty” un Džesikas Albas “Honest”
Protams, zīmola veidotāja atpazīstamība ir viens no veiksmes faktoriem, jo nekavējoties tiks sasniegta liela auditorija, taču tas nebūt nav galvenais. Kā piemēru, varētu minēt ASV pirmās lēdijas, un modes ikonas – Melānijas Trampas kaviāra sejas kopšanas līniju Melania Beauty, kas cietusi krahu, tā arī neparādoties tirgošanā. Pilnīgi pretējs piemērs – Holivudas aktrises Džesikas Albas zīmols – Honest, kas piedāvā organiskus kosmētikas līdzekļus, produktus zīdaiņu un bērnu kopšanai, kā arī vitamīnus u.c. Saskaņā ar FORBS, zīmols ir padarījis aktrisi par bagātāko sievieti pasaulē! Taču jāņem vērā, ka Džesika velta zīmola attīstībai teju visu savu laiku, par ko liecina viņas Instagram profilā publicētie attēli. Aktrise ne tik lielā mērā gādā par zīmola vārdu, cik lielā mērā par tā kvalitāti, kas acīmredzot ir pats svarīgākais, nodarbojoties ar jebkāda veida ražošanu.
Un vēl daži veiksmīgi zīmoli, kas tapuši sadarbībā ar slavenībām!
Kanje Vesta modes līnija “Adidas+Kanye West”
Pagājušajā gadā amerikāņu reperis Kanje Vests kopā ar vācu sporta apģērbu ražotāju Adidas izveidoja jaunu apavu un aksesuāru kolekciju, kurā iekļaujas abiem dzimumiem radīti sportiskā stila apģērbi, apavi un aksesuāri. Jaunais zīmols papildinās Yeezy kolekciju, kas tika izveidota 2014.gadā pēc Vesta aiziešanas no Adidas konkurenta Nike.
Melisas Makartijas modes līnija “Seven7”
Aktrise un komiķe Melisa Makartija debitēja ar savu pirmo kolekciju kā daļu no modes līnijas kopā ar modes preču portālu HSN. Viņas darinājumus pārdod arī mazumtirgotājiem visā ASV. Makartijas kolekcija tiek pozicionēta kā ķermenim draudzīgs apģērbs, kas neizslēdz lielos izmērus.
Džesikas Simpsones modes līnija
2007.gadā amerikāņu dziedātāja un aktrise Džesika Simpsone izveidoja savu apģērbu, rokassomiņu un apavu līniju Jessica Simpson Collection. Tagad šajā kolekcijā ietilpst arī saules brilles, rotaslietas un smaržas. Pārdošanas ziņā Jessica Simpson Collection ir viens no veiksmīgākajiem slavenību zīmoliem.
Mērijas Keitas un Ešlijas Olsenas modes līnija “Elizabeth and James”
2007.gadā māsas aktrises Mērija Keita un Ešlija Olsena, kas kļuva slavenas jau bērnībā ar lomām seriālā “Pilna māja”, 2007.gadā izveidoja modes līniju Elizabeth and James, kas piedāvā modernu sieviešu apģērbu, rokassomiņas, rotaslietas, brilles un smaržas. Šī modes līnija ir guvusi lielus panākumus.
Gvinetas Paltrovas modes līnija “Goop”
Aktrise Gvineta Paltrova ir izveidojusi dzīves stila līniju, kurā iekļaujas apģērbs, aksesuāri, vitamīni labsajūtai, ādas kopšanas līdzekļi. Dzīvesstila blogs Goop pozicionē sevi kā vietni, kur saņemt progresīvus ārstu padomus, ceļošanas ieteikumus un skaistumkopšanas un modes preču veikalu.
Dziedātājas Rianas modes līnija
Popdīva un nu jau modes dizainere Riana debitējusi ar savu modes kolekciju Ņujorkas modes nedēļā. Savu pavasara/vasaras 2018 kolekciju izveidot dziedātājai uzticējis sporta un ikdienas garderobes zīmols Puma. Kolekcijas iedvesma ir gūta no 1980-to gadu motobraucējiem. Šajā kolekcijā ietilpst topi, spilgti treniņtērpi, hūdiji, virsjakas un īsi svārki. Neskaitot apģērbus, kolekcijā ir arī kedas, somas un mugursomas, un, protams, “kepka”.
Bejonsas modes līnija “Ivy Park”
Dziedātāja Bejonsa Noulza laida klajā zīmolu Ivy Park, lai palīdzētu sievietēm izskatīties un justies kā karalienēm strādājot vai atpūšoties. Ivy Park ir apģērbu līnija, ko radījusi Bejonse un Londonā bāzētais modes preču mazumtirgotājs Topshop, tika laista klajā 2016.gadā.
Britnijas Spīrsas modes līnija “The Intimate Britney Spears”
Dziedātāja Britnija Spīrsa kopā ar modes zīmolu Candies radīja savu pirmo apģērbu līniju. Piecus gadus vēlāk, 2014.gada 9.septembrī, Spīrsa debitēja ar savu seksīgo un pieejamo apakšveļas zīmolu The Intimate Britney Spears.
Rezumējot, atpazīstamība neapšaubāmi ir labs pamats zīmola izveidei un auditorijas tūlītējai iegūšanai, taču biži vien ar to ir par maz, lai zīmolu ne tikai noturētu tirgū, bet arī attīstītu. Pirmkārt, ir jāiesaistās ražošanā, jāizprot nianses, kā arī jāpiedalās emocionāli – zīmols ir jālolo, lai tas augtu gluži kā bērns. Būt par zīmola seju ir krietni par maz, jo ir jākļūst par tā dvēseli.