Meistarstiķis un ozoliņi 6
“Mans moto ir – eleganti, dabiski un ērti. Strādāju divos galvenajos virzienos. Ar latvisko ornamentu līniju bagātinu klasiskos adījumus. Vēl gatavoju tīras konstrukcijas daudzfunkcionālus adījumus, kurus šobrīd eksportēju arī uz Zviedriju. Tos var izmantot gan vasarā, gan ziemā. No viena adījuma sanāk apmetnis, bolero jaka, jaka ar jostu vai kapuce. No cita adījuma sanāk tunika, veste, šalle vai jaka.
Visvairāk pirktais, tātad arī vispopulārākais, darbs man ir šalles ar Lielvārdes un ozoliņa rakstu. Patīkami, ka tās kļuvušas par savdabīgu starptautisku latviešu atpazīšanas zīmi. Nezinu, cik tās kopumā esmu uzadījusi, jo pēc pirmā tūkstoša pārtraucu skaitīt…
Man pats mīļākais adījums ir balta sedziņa, ko pirmoreiz uzadīju brāļa meitai. Tā izgatavota no glāsmainas Merino vilnas, kas nekairina bērna ādu. Sedziņas apmali veido 15 cm plata, dekoratīva josla ar visspēcīgāko no senlatviešu rakstu zīmēm – ozoliņu. Uz malā piestiprināta bronzas kuloniņa izgrebtas septiņas aizsargzīmes – Saule, Jumis, Ūsiņš, Ozoliņš, Zalktis, Māras krusts un Laimes slota. Man šī sedziņa ir ļoti īpaša un, kad to adu, vienmēr esmu labā garastāvoklī. Dekoratīvā sedziņa ir īpaši efektīga svinīgos gadījumos. Kad bērns ir izaudzis, sedziņu var salocīt un ielikt pūriņā nākamajam bērniņam vai arī izmantot kā skaistu pledu,” stāsta Ilze.
“Manu nākamo dizaina sēriju iedvesmo jūra. Es katru sestdienu braucu uz Saulkrastiem un tur, jūras krastā, man galvā jau vējo fantāzijas par jūras tēmu – lins, kleitas, kokvilna, topi, svārki… ” aizdomājas Ilze.
Vērtējums
Renāte Andersone, sabiedrisko attiecību eksperte: “Ilzes Edžiņas radītais dizaina paraugs ir unikāls, jo ļoti veiksmīgi iekļāvies mūsdienu modernajā kultūrā, atgādinot par senajām vērtībām. Varētu teikt, ka ar Ilzes palīdzību pagātnes mantojums ir atausis jaunā veidolā, jo viņas radītās šalles bija aizsākums latviešu ornamentu izmantošanā ikdienas modernajā dizainā. Sakarā ar to, ka produkts jau sākotnēji bija unikāls, tam nebija vajadzības pēc liela ieguldījuma mārketingā, tas runāja pats par sevi. Ir iespējams tikai mācīties no tā, kā “ADI’HAI knitwear”, izmantojot neuzbāzīgu komunikācijas stratēģiju, pratis iepazīstināt ar saviem produktiem Latvijas sabiedrību, kā arī kalpojis kā iedvesma citiem mājražotājiem.”