
LTV slēpj izmaksas 13
Diemžēl paši sabiedriskās TV satura politikas kūrētāji atsakās apspriest jebkādus jaunā satīras raidījuma tapšanas vai kvalitātes aspektus. “Mēs pagaidām atturēsimies no komentāriem un neiesaistīsimies diskusijās, kamēr raidījums ir vēl tikai pašos pirmsākumos. Pēc pirmajām sešām epizodēm mēs paši izanalizēsim attiecīgā perioda rezultātus un tad nāksim klajā ar vērtējumu,” sacīja LTV komunikācijas vadītājs Klāvs Radziņš.
Dīvaini, ka sabiedriskajam medijam nav argumentu, ko minēt par labu jau nopirktam raidījumu ciklam – desmit raidījumiem. Vai pirkts “kaķis maisā”? Turklāt par nodokļu maksātāju naudu. Satīras vērta ir pašas LTV attieksme pret nodokļu maksātāju tiesībām zināt, kam un cik tiek tērēta viņu nauda. Lai gan runa ir par sabiedriskā pasūtījuma īstenošanu, LTV administrācija izmaksas slēpj aiz “komercnoslēpuma” atslēgas. Tāpat, kā to nereti mēdz darīt citas iestādes, kad žurnālisti, tajā skaitā kolēģi no pašas LTV, dzen pēdas nodokļu maksātāju naudai.
Par absurdu šādu rīcību no sabiedriskā medija puses sauc arī viena no šova autorēm N. Ločmele. Mediju eksperte A. Rožukalne piekrīt, ka raidījuma izmaksas nebūtu slēpjamas, vēl jo vairāk, ja uz to neuzstāj sadarbības partneris. Arī NEPLP pārstāve D. Ķezbere neredz pamatu izmaksu noklusēšanai, ja tas nav īpaši atrunāts noslēgtajā sadarbības līgumā.
Jautāta par to, vai “Skutelis ir studijā” savā ziņā vienlaikus nav arī žurnāla “Ir” reklāma sabiedriskajā TV (raidījuma nosaukumā izceļot vārdu “ir”), kas tādējādi izdevējam ir ne tikai par brīvu, bet vēl tiek apmaksāta no nodokļu maksātāju naudas, N. Ločmele atbild izvairīgi: “Raidījums ir piecu cilvēku autordarbs, tā saturs balstās uz “Ir” žurnālistisko pieredzi un J. Skuteļa komiķa talantu.” Savukārt NEPLP pārstāve min, ka šis aspekts būtu uzlūkojams konkrētā noslēgtā sadarbības līguma kontekstā. Taču, kā jau minēts, šis līgums sabiedrībai paliek apslēpts.