“Skolas direktoram jāuzņemas vadība,” Juhņēviča par attālināto mācību veiksmes formulu 7
Veiksmīgs attālinātais mācību process skolās var notikt, ja skolas direktors uzņemas vadību pār to, tādējādi veidojot sistēmu, kas ir saprotama skolēniem, skolotājiem un vecākiem, kuri ir informēti un saņem regulāru atgriezenisko saiti, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vadītāja Inita Juhņēviča.
Viņasprāt, pats būtiskākais šajā sistēmas nodrošināšanā ir sadarbība ar vecākiem, jo tikai tā varēs panākt, ka arī turpmāk skolēni saņems kvalitatīvu izglītību.
“Ja attālināto mācību procesu īsteno kvalitatīvi, un mūsu skolas to spēj, tad, manuprāt, izglītības kvalitātei nevajadzētu kristies. Tāpat liela daļas skolas direktoru spēj šādu sistēmu izveidot, par ko esam pārliecinājušies vairākās pārbaudēs,” sacīja Juhņēviča.
Tajā pašā laikā attālinātajām mācībām ir arī priekšrocības, jo pēc Juhņēvičas domām, tā ir iespēja labi apgūt digitālās prasmes, kas ir vienas no svarīgākajām prasmēm mūsdienās, iespēja īstenot pašu skolēnu vadītu procesu, radinot skolēnus patstāvīgi mācīties.
Turklāt skolēni šajā laikā var apgūt tās zināšanas un prasmes, kas ir tieši atbilstoši viņu vajadzībām, skolotāji var diferencēt un individualizēt darbu, strādāt ar katra bērna vajadzībām.
Piemēram, salīdzinot ar pavasari, skolotāju sagatavotība strādāt attālināti ir krietni uzlabojusies, lai gan izaicinājums arvien ir liels, jo arvien nav pārliecības, cik labi bērni un skolotāji ir nodrošināti ar tehnoloģijām, lai paveiktu attālināto mācību procesu.
Ja ziņots, ka 7.-12.klašu skolēniem attālinātās mācības notiks līdz 15.novembrim, bet 1.-6.klašu grupā tās notiek klātienē. Attālinātais mācību process līdz minētajam datumam arī attiecas uz interešu izglītību.