"Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" vadība paraksta līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi, 30.07.2019.
"Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" vadība paraksta līgumu par jaunu elektrovilcienu piegādi, 30.07.2019.
Foto: LETA/Edijs Pālens

“Škoda Vagonka” piegādās 32 elektrovilcienus, ko paredz parakstītais līgums ar “PV” 0

Šodien, 30. jūlijā, AS “Pasažieru vilciens” un uzņēmums A/s “Škoda Vagonka”  vadība ir parakstījusi līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, kalīdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni, tā portālam “La.lv” atzina  AS “Pasažieru vilciens” Sabiedrisko attiecību daļas galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi parakstīja AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags. Savukārt no vilcienu ražotāja A/s “Škoda Vagonka” puses līguma parakstītāji bijatās valdes priekšsēdētājs Martins Bednars (Martin Bednarz) un valdes loceklis Milošs Brončeks (Miloš Bronček).

Jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski – pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022.gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023.gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32jaunajiem vilcieniem.
CITI ŠOBRĪD LASA
"Škoda Vagonka" paraksta līgumu ar Latvijas "Pasažieru vilcienu"

Saskaņā ar noslēgto līgumu vilcienu piegāde ir jāuzsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. Savukārt līgums stāsies spēkā, tiklīdz “Škoda Vagonka” iesniegs līguma izpildes nodrošinājumu, kas ir jāizdara 30 dienu laikā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norāda: “Šajā vēsturiski nozīmīgajā brīdī mēs pieliekam punktu smagnējam posmam, kas ildzis teju 10 gadus. Jau drīzumā mēs brauksim pirmajos jaunajos elektrovilcienos. Tagad AS “Pasažieru vilciens” atbildība ir raudzīties, lai vilcieni tiktu saražoti atbilstoši noteiktajām prasībām un šis process būtu caurspīdīgs un godīgs.”

Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs unviena elektrovilciena garums būs 109 metri, tas nozīmē, ka kopējais visu vilcienu garums sasniegs gandrīz 3.5 kilometrus. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem, un kopējais sēdvietu skaits jaunajos elektrovilcienos būs 13 952. Salīdzinājumam – šobrīd “Pasažieru vilciena” rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un sēdvietu skaitu tajos, un kopējais sēdvietu skaits šobrīd ir ap 10 000.

AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzīst: “Pasažieru pārvadājumiem kā jebkuram pakalpojamam, kuru izmanto plaša sabiedrība, ir jābūt augstas kvalitātes, tādējādi apliecinot mūsu rūpes par saviem iedzīvotājiem. Mēs vēlamies, lai ar vilcienu, kas ir un būs transporta sistēmas mugurkauls, varētu ērti un ar prieku braukt ikviens, kurš dzīvo vai viesojas Latvijā. Ar jaunajiem vilcieniem tas beidzot būs iespējams. Ar šī līguma noslēgšanu darbs nebūt nebeidzas –mums priekšā ir nopietns darba cēliens, jau pietiekami tuvā nākotnē mums jābūt gataviem uzņemt citus apgriezienus gan pasažieru skaita ziņā, gan pakāpeniski jāpāriet jaunā pakalpojumu līmenī.”

Reklāma
Reklāma

“Mums ir ļoti liels prieks, ka A/s “Škoda Vagonka” ir pasludināta par šī nozīmīgā iepirkuma konkursa uzvarētāju un ir noslēdzis līgumu ar AS “Pasažieru vilciens”. Jau vairākkārtēji ir pierādījies, ka mūsu uzņēmums ir piedāvājis ekonomiski un tehniski vislabāko risinājumu jauniem un mūsdienīgiem elektrovilcieniem. Mūsu elektrovilcieni jau tiek izmantoti, piemēram, Lietuvā, Ukrainā, Slovākijā un Čehijā, un tagad arī pasažieri Latvijā var ar nepacietību gaidīt, kad varēs tos izmantot,” norāda A/s “Škoda Vagonka” valdes priekšsēdētājs Martins Bednars (Martin Bednarz).

Viena līmeņa iekāpšana vilcienos gan nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, gan saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos vilcienos būs klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības.

Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, vilcienu gaita, salīdzot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 130 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstītvietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

AS “Pasažieru vilciens” saņems eletrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, vilcienu seritfikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka pēc vairākkārtējām pārsūdzībām 3.jūlijā Iepirkumu uzraudzības birojs noraidīja Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo” (“Talgo”) sūdzību par “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkumu un atļāva “Pasažieru vilcienam” slēgt 241,889 miljonu eiro vērto līgumu ar “Škoda”. Savukārt Ministru kabinets 16.jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Jauno elektrovilcienu projekta, tostarp 32 elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādes, kā arī vilcienu remontu centra izbūves kopējās izmaksas ir 255 888 753 eiro. No šīs summas elektrovilcienu iepirkuma līguma, kurā ietilpst arī personāla apmācības, iekārtas elektrovilcienu uzturēšanai un rezerves daļu fonds, summa ir 241 888 753 eiro un remontu centra jeb depo būvniecība provizoriski izmaksās 14 miljonus eiro.

“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.