Noskaidrojam! Vai tiešām Latvijas skolās 9.klasē ir jāapgūst tikai 10% no mācību vielas, lai būtu sekmīgs? 28
TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāds skatītājs vaicā: “Vai tiešām Latvijas skolās 9.klasē ir jāapgūst tikai 10% no mācību vielas, lai būtu sekmīgs?”
Jautājumu komentē VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs Kaspars Špūle.
Viņš skaidro, ka eksāmenos ir ieviests jaunais mācību saturs, tāpēc rezultāti ir zemāki. Tomēr ir plāns pakāpeniski pāriet uz 20%, kas ir nepieciešami, lai nokārotu eksāmenu.
Tas ir tas optimālais rezultāts, lai saņemtu sertifikātu par apgūtu kursu skolā.
“Mēs uz to ejam un cīnāmies,” skaidro Špūle.
Viņš atgādina arī dažādus šķēršļus, ar kuriem nākas saskarties izglītības procesa uzlabošanas gaitā: “Ir mācību resursu trūkums, bija pandēmijas periods, kad skolēni mācījās attālināti. Tur ir daudz dažādi faktori, kāpēc tas tā ir.”
Kā būtisks aspekts tiek minēts arī skolotāju trūkums un viņu slodze. Lielākā daļa skolotāju šobrīd strādā pārslodzē.
Arī izglītības ministre Anda Čakša ir aktualizējusi jautājumu par pedagogu lielo noslodzi.
No skolotāja tiek prasītas tehnoloģiskās prasmes, zināšanas, spēja jauniešos raisīt interesi par konkrēto mācību priekšmetu, kā arī papildus skolotājam ir jārisina dažādi jautājumi ar vecākiem.
Šāda slodze raisa jautājumus par to, kā labāk strādāt, kā vadīt klasi, bet vienlaikus arī jādomā, kā savā darbā neizdegt. Čakša aicina atcerēties “pateikt kādu labu vārdu par skolotājiem”.