Skatītāji samierinājušies ar LNT aiziešanu 0
Konsolidētās TV skatītākais kanāls janvārī bija kanāls TV3, kuram veltīti 10% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt otrs skatītākais bija kanāls LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 9,4%. Trešais skatītākais kanāls janvārī bija PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 7,7%, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” publiskotie dati.
Taču daudz izteiksmīgāki par līderu topa minimālajām pārbīdēm ir citi rādītāji. Telekanāla LNT auditorija ir sarukusi līdz nebijušiem 3,5%.
Kādreizējais regulārais cīnītājs par iekļūšanu topā nu ir noslīdējis līdz pirmā desmitnieka beigu galam, un tas noticis ļoti strauji.
Pētījumu kompānijas dati rāda, ka vēl pagājušā gada jūnijā LNT tika veltīti 7,9% no kopējā TV skatīšanās laika un LNT bija kļuvis par trešo skatītāko kanālu. Pērn vienu mēnesi LNT pat sasniedza 8% no kopējā skatīšanās laika.
Taču pēc novembrī paziņotā par LNT slēgšanu, ziņu pārcelšanu uz TV3, šī kanāla auditorija ir strauji sarukusi. Decembrī tie bija vairs tikai 4,4%, bet janvārī – 3,5%.
Faktiski trīs mēnešu laikā viens no skatītākajiem kanāliem ir laukā no līderu topa. Savukārt TV3, uz kuru tika pārcelta daļa LNT ziņu dienesta darbinieku un daļa satura, nav ieguvis attiecīgu auditorijas pieaugumu.
Kā liecina pētījumu kompānijas dati, salīdzinot ar 2019.gada janvāri LNT skatīšanās laika daļa šī gada janvārī ir sarukusi no 7,1% līdz 3,5%. Savukārt TV3 piedzīvojis pieaugumu no 8,4% 2019.gada janvārī līdz 10% 2020.gada janvārī.
Tādējādi LNT auditorijas kritums ir krietni lielāks, nekā TV3 auditorijas pieaugums. Turklāt šie dati neatspoguļo, vai bijušie LNT skatītāji tagad ieslēdz kanālu TV3. Katrā ziņā 10% no kopējā skatīšanās laika kanālam TV3 nav pat tuvu labākajam sniegumam pēdējo gadu laikā. Piemēram, 2016.gada maijā TV3 bija veltīts 14,1% no kopējā TV skatīšanās laika.