Jo lielāks atalgojums ārstam, jo paviršāka un augstprātīgāka attieksme pret pacientu? Komentē profesors 77

Kādam TV24 skatītājam radusies sajūta – jo lielāks atalgojums ārstam, jo paviršāka un augstprātīgāka attieksme pret pacientu. Raidījumā “Uz līnijas” komentāru sniedz Dartmutas universitātes (ASV) medicīnas profesors Uģis Gruntmanis.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Profesors uzsver, ka pavirša attieksme pret pacientu vispār nav pieļaujama: “Ārsta uzdevums ar pacientiem ir runāt sirsnīgi, iejūtīgi.”

Viņš gan norāda, ka Latvijā ir izveidota tāda ambulatorā sistēma, ka ārsts pacientam var veltīt tikai 15 minūtes. Gruntmanis uzsver, kas tas ir nenormāli.

CITI ŠOBRĪD LASA

Profesors skaidro, ka tas ir nenormāli arī tāpēc, ka no e-veselības nevar iegūt vispārīgus datus pirms katras vizītes – pacients bieži nāk ar papīru kaudzi, kas vēl papildus tajās 15 minūtēs ir jāizlasa, bet aiz durvīm gaida jau nākamie pacienti. Ārsts paliek nervozs, jo es kavējas, tad šī iejūtīgā attieksme var izpalikt.

Viņaprāt, ir jāveic sistēmiskas izmaiņas: “Nedrīkst būt, ka ambulatorajā aprūpē vizītes ilgst mazāk par 30 minūtēm.”

Gruntmanis atzīst, ka ārsti Latvijā strādā ļoti efektīvi, salīdzinot ar citām valstīm, taču bieži vien viņi dara par daudz, jo finansējuma modelis ir ar sistēmiskām problēmām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.