Šogad festivāls izcelsies ar vairāku ASV mākslinieku piedalīšanos.
Šogad festivāls izcelsies ar vairāku ASV mākslinieku piedalīšanos.
Foto: Oskars Upenieks

Skanēs jau sestais mūsdienu mūzikas festivāls “deciBels” 0

No 9. līdz 14. martam Rīgā, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā /JVLMA/ un Rīgas Mākslas telpā jau sesto reizi norisināsies JVLMA Mūsdienu mūzikas festivāls “deciBels”, LA.LV informēja festivāla komandas vadītājs Rolands Kronlaks.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Šogad festivāls izcelsies ar vairāku ASV mākslinieku piedalīšanos – no Omahas universitātes Nebraskā ieradīsies dzīvā laika notācijas mūzikas komponists un interprets Sets Šefers, savukārt no Kalifornijas Mākslu institūta “CalArts” viesosies pat divas spilgtas mākslinieces – par fenomenālu un bezbailīgu pianisti dēvētā Vikija Reja un ekstravagantā eksperimentētāja un improvizatore, vokāliste Karmina Eskobara.

Viens no festivāla centrālajiem notikumiem neapšaubāmi būs Latvijas Radio kora koncerts, kurā dzirdēsim izsmalcinātā intelektuāļa un dzīves baudītāja itāļu avangardista Lučano Berio vārdos grūti nodefinējamo darbu “A-Ronne”, savukārt grieķu komponista Dimitra Maronida un pašmāju komponistes Gundegas Šmites kompozīcijas elektronikai un stīgu orķestrim izskanēs konceptuālajā kamerorķestra “Sinfonia Concertante” ciklā “Meistari un mācekļi” kopā ar klarnetistu un diriģentu Gunti Kuzmu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Festivālu ieskandinās paši jaunākie tā dalībnieki – mūzikas vidusskolu jauno interpretu konkursa “Skat(!)logs” laureāti, savukārt noslēgs – dejojams etnodžezs.

Festivālu 9. martā plkst. 16 JVLMA Ērģeļu zālē atklās Mūzikas vidusskolu Pirmā laikmetīgās kamermūzikas interpretu konkursa “Skat(!)logs” laureātu koncerts, kurā skanēs mūzika, kas sarakstīta pēdējā pusgadsimta laikā.

10. martā plkst. 19 JVLMA Lielajā zālē koncertā “Terraformation” izskanēs komponista Šeta Šefera tāda paša nosaukuma kompozīcija altam un dzīvā laika notācijai/elektronikai, kurā komponista reālajā laikā ģenerēto materiālu atskaņos altists Pēteris Trasuns. Turpinājumā arī autora paša atskaņots skaņdarbs “Shaken to the Core”.

Koncertā “ecStatic/Vox Clamantis” 11. martā plkst. 19 JVLMA Lielajā zālē turpinājumu gūs ilggadēja sadarbība starp novatorisko “CalArts” institūtu Kalifornijā un Latvijas Mūzikas akadēmiju.

Kā ierasts kamerorķestra “Sinfonia Concertante” koncertu ciklā “Meistari un mācekļi” satiekas pieredzējuši mūziķi un komponisti ar jaunajiem, daudzsološajiem talantiem. Šoreiz, 12. martā plkst. 19, JVLMA Lielajā zālē koncertā “Meistari un Mācekļi / Maronidis. Šmite” uzmanības centrā grieķu komponists Dimitris Maronidis un viņa dzīvesbiedre, latviešu komponiste Gundega Šmite.

Intriģējošs notikums būs Latvijas Radio kora koncerts 13. martā plkst. 19 JVLMA Lielajā zālē. Programma tiek veidota ap centrālo darbu – itāļu avangardista Lučano Berio “A-ronne”.

Reklāma
Reklāma

“Šis slavenais darbs balstās uz teksta vokalizāciju un tā pārveidošanu uz kaut ko tikpat pirmatnēju, bet grūti vārdos nodefinējamu. Edoardo Sangvinetti dzejolis, kas ir šī darba pamatā, interpretācijas gaitā tiek lasīts apmēram 20 reizes, bet tas nekalpo kā teksts, kurš būtu jāizmanto kā “vārdi mūzikai”, bet drīzāk kā teksts, kurš ir jāanalizē kā dažādu vokālo situāciju un izteiksmju radītājs.

Dzejolis ir pilnībā veidots kā citāti no dažādiem avotiem – Jaunās Derības, Gētes Fausta, pantu no Eliota dzejas, Dantes, pirmajiem vārdiem no komunistu manifesta un tamlīdzīgi.

Dzejolis vienmēr tiek lasīts no sākuma līdz beigām un šai idejai pielāgota alegorija A-Ronne, kurš bija pēdējais burts senajā itāļu alfabētā, bet nu jau sen alfabēts beidzas ar Z,” stāsta Rolands Kronlaks.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.