Skandāls mūziķu aprindās! Luijs Fonteins reaģējis uz Busuļa pārstāves apvainojumiem: “Sazināšos ar savu advokātu, lai izvirzītu divas sūdzības” 82
Pēc tam, kad aģentūras “deBusul music” vadītāja Una Taal sociālo mediju platformā “Facebook” dalījās ar nepatīkamu pieredzi, sadarbojoties ar mūzikas kluba “Fontaine Palace” īpašnieku Luiju Fonteinu, viņš sociālajos tīklos publicējis atbildes ierakstu, kurā izskaidro situāciju no sava skatpunkta, neskopojoties ar detaļām.
“Šo rakstu, lai nozares pārstāvji divreiz apdomā vai ir vērts sadarboties ar šo kungu. Pirmo reizi, vairāk kā 20 gadu laikā, saskaros ar šādu organizatoru. Pirms aptvēru, ka sadarbība būs ārkārtīgi nepatīkama un grūta, bija jau par vēlu atcelt koncertu, jo bija žēl pievilt skatītājus, kuri bija iegādājušies biļetes uz koncertu Pāvilostā, “Fontain Rock City”,” norādīja Una Taal, publicējot saņemtās ziņas un izklāstot sīkākas detaļas, kāpēc sadarbība ar viņu bijusi lielākā karjeras kļūda.
Luijs Fonteins “Facebook” publicētajā ierakstā atbild uz apvainojumiem: “Una, paldies par labajiem vārdiem manai lieliskajai komandai. Man tagad rodas jautājums, kā mana komanda var strādāt pie tik liekulīga cilvēka kā es? Vismaz kā Jūs pati raksturojāt mani…
SLIKTAIS ZĒNS LUIJS
Ko es varu teikt par Busuļa menedžeri Unu Taal vai pašu Intaru Busuli? Nu, neko daudz par pašu Busuli, ņemot vērā to, ka Una raksta visas vēstules viņa vietā. Viss šis notiek ar iemeslu un pagale viena nedeg, tāpēc es centīšos īsi paskaidrot visu no savas perspektīvas. Pirmkārt, es nevēlos, lai mani apsūdz par to, ka nemaksāju grupām – es vienmēr maksāju. Viss pārējais gan mani neuztrauc. Šo situāciju ar Una Taal vienkārši varētu nosaukt par savstarpēju nesaskaņu. Es koncentrējos uz to, lai sniegtu skatītājiem vislabāko iespējamo šovu, un tas notika arī sestdienā, kad uzstājās Intars Busulis. Skatītāji bija ļoti priecīgi, un mums ir tikai pozitīvas atsauksmes – nekādu problēmu! Izņemot visu to situāciju ar trako Busuļa menedžeri. Tā vismaz man šobrīd labāk patīk viņu dēvēt.
Par maksājumu
Kad es nobukoju Busuli koncertam Pāvilostā, Una pieprasīja pilnu priekšapmaksu – 10 000 EUR plus PVN. Tas notika 2023. gada februārī. Es viņai teicu, ka tas ir nedaudz skarbi, un piedāvāju maksāt 1000 EUR mēnesī, līdz 5000 EUR tiks samaksāti, un atlikušo 5000 EUR samaksāt pēc šova.
Una Taal tam piekrita un nosūtīja man līgumu, kuru es parakstīju. Tomēr kaut kāda iemesla dēļ tas nekad netika atgriezts ar viņas parakstu. Es tam nepievērsu lielu uzmanību, jo man nav nepieciešams formāls līgums, lai pasākums notiktu.
Es atteicos un lūdzu viņai ievērot mūsu sākotnējo vienošanos. Tad viņa vēlējās atcelt šovu un atgrieza man 3000 EUR. Es reaģēju, nosūtot viņai dubultu summu – 6000 EUR. Bija jau par vēlu atcelt šovu. Pārdotas bija vairāk kā 400 biļetes, cilvēki rezervēja viesnīcas numurus un plānoja savas nedēļas nogales.
Viņa ar to neapstājās, tāpēc es beigās samaksāju pilno honorāru 10 000 EUR vērtībā, lai vienkārši būtu miers. Apmaiņā pret šo, es pieprasīju parakstītu līgumu. Es paturēju PVN (2100 EUR), lai būtu drošs, ka Intars Busulis tiešām ierastos uz koncertu.
Problēmas turpinājās
Una Taal pazaudēja pati sava līguma eksemplāru un lūdza man to atgriezt viņai. Pēc tam, kad viņa to pārlasīja, viņa apsūdzēja mani par veiktajām izmaiņām – NEPAREIZI. Viss, ko es izdarīju, bija pievienoju savas kompānijas informāciju un parakstīju to. Viņa apgalvoja, ka es mainīju maksājuma noteikumus, sakot, ka maksājums jāveic ne vēlāk kā 10 dienas pēc koncerta un ar nepareizu datumu. Miss “Profesionāle” pieļāva kļūdu. Vai tam bija nozīme? Nē, jo rēķins jau bija apmaksāts.
Kāpēc sliktais zēns Luijs nemaksā un vai viņš samaksās?
Una Taal mani tramdīja veselus trīs mēnešus. Es viņai vairākas reizes lūdzu apstāties un nolikt mūsu viedokļu starpības malā, pabeigt šo sadarbību glīti, lai beigās varam iet katrs savu ceļu mierā. Viss tika saskaņots, ieskaitot tehnisko raideri un skaņas īri. Viņi piekrita to izmantot, tāpēc šī problēma tika atrisināta, un es izīrēju visu kā tika runāts.
Nenoliedzami, Intara Busuļa tehniskās prasības bija pilnībā pārspīlētas, ņemot vērā “Fontaine Rock City” skatuves izmērus – tās fiziski nemaz nevarēja pat uzstādīt uz skatuves. Beidzot mēs vienojāmies un adaptējām visu nepieciešamo skaņas un gaismas aprīkojumu, kas arī bija uz vietas koncerta dienā.
Mana komanda mani informēja, ka Busuļa gaismotāja pirmais teikums bija, ka viņš nevēlas tur nemaz būt. Viņš domāja, ka varēs ievadīt savu šova failu no USB un pēc tam atpūsties un baudīt koncertu. Viņam tika paskaidrots, ka tā tas nedarbosies, bet viņš pat nepakustējās. Vienīgais, ko viņš izdarīja – pārvietoja ventilatoru priekšā dūmu mašīnai. Mana komanda izdarīja visu pārējo, bet nekas nebija pietiekami labi šiem popmūzikas ķēniņiem. Pārmest mums par sliktu apgaismojumu ir smieklīgi. To vienkārši sauc par slinkumu – tikai spaidīt podziņas un nedarīt neko citu.
Šobrīd es esmu Norvēģijā un nekad neesmu saticis vai runājis ar Unu aci pret aci, lai gan es to būtu vēlējies. Pretēji viņas gadījumam, jo atklāti man uzrakstīja, ka cer mani nesatikt manā īpašumā koncerta dienā. Smieklīgi! Nu ir pienākusi koncerta diena un es pie sevis domāju, kad tad turpināsies problēmas ar Unu, un, protams, tas notika 10 minūtes pirms šova beigām. Viņa nevarēja nekādi atturēties un uzrakstīja man, sūdzoties par to, ka nav apsardzes saskaņā ar raideri – noteikti jau tāpēc, ka Intars ir tik liela “superzvaigzne”. Unai atkal vajadzēja izlaist tvaiku un sūdzēties par to, cik slikts bija šis veiksmīgais šovs, pat īsi pirms tas beidzās. Ironiski, ka pašvaldības policija ieradās tieši tad, kad viņa man šo visu rakstīja. Mana menedžere bija uz vietas un jau iepriekš sarunāja, lai policija būtu uz vietas pirms koncerta beigām un viss būtu tieši tā kā tika atrunāts. Una turpināja un teica, ka tas neesot bijis pietiekami, jo cilvēku bija pārāk daudz. Atkal smieklīgi! Uz vietas bija tikai 800 cilvēku – nekas traks! Lielākoties tās bija ģimenes ar bērniem. Mēs vienmēr esam šo šādi risinājuši un nekad nekas slikts nav atgadījies. Kāpēc tā jāpārspīlē?
Kāpēc Sliktais zēns Luijs sadusmojās
Pēc visas šīs jezgas, es biju pietiekami sadusmojies un uzrakstīju viņai šādi: “Es esmu nolēmis nesamaksāt atlikušo PVN summu (2100 EUR vērtībā), kamēr Una pati man neatvainosies par visu šo sacelto traci trīs mēnešu garumā. Ja nē, es informēšu viņas priekšnieku Intaru Busuli par visām viņas kļūdām, neadekvātajām prasībām un absurdo menedžmentu. Viss, ko es vēlējos, bija piesaistīt Intara Busuļa uzmanību. Man nekad nebija nodoma nesamaksāt.”
Es arī rakstīju: “Es ziedošu to mūzikas menedžmenta skolai.” jokojot par to, ka viņai šī skola noderētu. Tagad viņa uzvedas kā maza skolas meitene, stāstot visiem, cik drausmīgs ir “Sliktais zēns Luijs”, kurš pasūtijis viņu d*rst.
Viņa pat izņēma pasākumu no Intara Busuļa koncertkalendāra vietnē Facebook – tā ir patiesi slikta un neprofesionāla rīcība. Viņa darīja visu, lai šis pasākums nenotiktu un/vai nebūtu veiksmīgs. Piedevām, tas viss notika ar ļoti agresīvu attieksmi. Es lūdzu viņai ielikt pasākumu atpakaļ kalendārā, taču viņa to izdarīja tikai divas dienas vēlāk. Viņa arī atteicās publicēt reklāmas video rullīti un apsūdzēja mani, ka neesmu saņēmis viņas apstiprinājumu pirms to publicēju no savas Facebook lapas. Tajā pašā laikā, es šo video viņai biju nosūtijis akceptam nedēļu pirms koncerta, uz ko viņa nereaģēja, attiecīgi es publicēju to pats.
Pēc tam, atkal Una turpināja sūdzēties un teica, ka mana izveidotā reklāmas video kvalitāte esot pārāk zema, taču tajā pašā laikā, viņa pati man principiāli nesūtīja nekādus video materiālus, ko es varētu izmantot šim nolūkam. Loģiski, ka mums nācās izmantot to, ko varējām atrast internetā, lai reklamētu šo pasākumu. Tas protams nav viss… viņa arī paralēli visai šai jezgai pieprasīja citu skatuvi un divus lielus LED ekrānus. Es atbildēju, ka tas viss būs, ja izdosies pārdot vismaz 2000 biļetes, kas, manuprāt, būtu tikai godīgi. Tad viņa piesējās pie tādiem jautājumiem kā – “Vai šī brīža skatuves jumts ir profesionāls?”, “Vai trepēm, kāpjot uz skatuves, ir margas, pie kurām pieturēties?”, “Vai skatuve vispār ir koncertiem droša?” – Ko?? Kas tie par muļķīgiem jautājumiem no menedžmenta puses?
Sliktais zēns Luijs nav tik slikts
Dažkārt šajās situācijās problēma ir arī māksliniekos – noteiktos māksliniekos vai viņu menedžmentos. Kā piemērus varu minēt arī Sudden Lights un Dagamba – kas ir savā ziņā ekstrēmisti ar zvaigžņu slimību, kas slimo ar tehnisko raideru drudzi un ne tikai. Šīs mazās valsts kontekstā, mums nevajadzētu uzvesties kā Maiklam Džeksonam. Sudden Lights menedžere Linda Aboliņa, piemēram, ir paša aisberga virsotnē. Mūsu komunikācijas laikā, publiski apsaukāja mani par seksistu, jo es viņu biju nosaucis par “baby”. Piedevām viņa apsūdzeja mani par to, ka es viņu esmu stūmis vai pagrūdis. Patiesībā, Linda vēlējās samazināt skaņu Sudden Lights iesildītāju grupas dziesmas laikā. Tajā brīdī viņai tika lūgts iziet ārā no skaņotāju telpas – tas arī viss. Attiecīgi, man šķiet, ka mūsdienu populārās mūzikas menedžeri pārlieku augsti sevi vērtē un tajā pašā laikā ir pārlieku jūtīgi, rezultātā uzpūš no mušas ziloni.
Un tad, protams, ir Guntars Račs… Ko es varu pateikt par viņu? Neko daudz. Viņš tikai pārlieku daudz runā par autortiesībām un visslabāk par visiem prot izmantot kultūras namu budžetu savtīgiem nolūkiem. Viņš domā pārāk augstu par sevi – tas ir mans viedoklis.
Kāpēc Sliktais zēns Luijs sadusmojās
Šie cilvēki ar zvaigžņu slimību nedzīvo realitātē. Viņiem kaut kā izdodas pārliecināt valsts kultūras iestādes viņiem maksāt lielāku honorāru nekā viņi realitātē varētu notirgot biļetes. “Fontaine Rock City” šovasar bija “Fontaine Pop City”. Atvainojos, tas nekad neatkārtosies. Vai kāds zina Mūzikas menedžmenta skolas bankas konta numuru? Lūdzu, sūtiet man!
Pirmā mācība Unai Taal menedžmenta skolā būtu sekojoša:
Vienmēr, kad menedžē ļoti populāru grupu, kura ir spējīga pārdot biļetes, izvēlies veikt darījumu, kur saņem honorāru 80% no pārdotajām biļetēm nevis fiksēto summu. Tu vienmēr būsi zaudētājs, ja tava grupa labi pārdod biļetes. Piemēram, tādas grupas kā Skyforger, Dzelzs Vilks, Detlef, Musiqq u.c. tā dara un saņem tieši tik daudz cik ir pelnījuši, kas bieži ir pat daudz vairāk nekā viņu fiksētā summa.
Došu jums piemēru no Busuļa koncerta:
Ieņēmumi: Busuļa koncerts biļetēs tika notirgots: 16 800 EUR tiešsaistē, 1 600 EUR pie durvīm, Kopā: 18 400 EUR
80% = 14 720 EUR. Samaksāts: 10 000 EUR. Pateicoties Unas menedžmentam, Busulis zaudēja 4 720 EUR
Intaram Busulim steidzami vajadzētu atbrīvoties no Unas. Es to būtu jau sen izdarījis.
Sliktais zēns Luijs uzvar.
Ieņēmumi: 18 400 EUR. Izmaksas: Busulis: 10 000 EUR. Tehniskā īre: 2 600 EUR. Personāls: 400 EUR. Reklāma: 1 500 EUR. Kopā: 14 500 EUR. Bilance: +3 900 EUR
Sliktais zēns Luijs ir labs biznesmenis – nevis bagāts, bet godīgs.
Labi… Pietiks muļķoties. Grupas, kas domā, ka es neesmu pietiekami labs, var spēlēt kaut kur citur. Bet es esmu pietiekami lepns un varu pateikt to, ka “Fontaine Rock City” apmeklētāji ir vienmēr priecīgi par pavadīto laiku mūsu rīkotajos pasākumos un tas man ir pats svarīgākais. Es netaisos klausīties trakos menedžeros, kas man cenšas ieskaidrot pretējo.
Una Taal… “Fuck you” nenozīmē pilnīgi neko! Tā ir diezgan ikdienišķa frāze angļu valodā, kas varētu vienkārši nozīmēt, ka es esmu dusmīgs vai “stāvi klusu”, “pietiek”, “ej ratā” vai “man ir apnicis”. Nekas tāds par ko būtu jāvaimanā visas Latvijas mūzikas industrijas priekšā!
Es sazināšos ar savu advokātu tuvākajās dienās, lai izvirzītu divas sūdzības:
1. Peļņas zudums, jo Intara Busuļa menedžments atteicās reklamēt pasākumu, par kuru tika iepriekš samaksāts.
2. Nepatiess apvainojums publiski par to, ka es neesmu samaksājis. Maksājuma datums vēl nav pienācis saskaņā ar līgumu. Tu nevari izplatīt apgalvojumus, pirms maksājuma termiņš ir iestājies.
Es ceru uz mierīgu risinājumu šim visam un ieteiktu Busuļa menedžmentam rīkoties tāpat. Paturiet savus viedokļus pie sevis, nevis izplatiet šo smieklīgo bildi ar vārdu “Fuck You.”
Beigu beigās, tas viss nebija īsi – atvainojos!”