Nevajadzēja vēl arī uzmākties istabenēm 3
1999. gada 31. oktobrī lidsabiedrības EgyptAir lidmašīna Boeing 767, veicot lidojumu reisā Losandželosa–Ņujorka–Kaira, kādā mirklī pārliecinoši ietriecās ūdenī netālu no Nantaketas salas Atlantijas okeānā. Rezultātā gāja bojā visi lidmašīnā esošie 218 cilvēki – pasažieri un apkalpes locekļi. Izmeklēšanā noskaidrots, ka par katastrofas iemeslu kļuvusi otrā pilota Gamila El-Batuti rīcība. Melnās kastes ierakstos pietiekami labi saklausāms, kā viņš sāk čukstēt: “Es paļaujos uz Allāhu”, un šī frāze izskan vienpadsmit reizes.
Tā kļuva par lielāko katastrofu Ēģiptes aviācijas pastāvēšanas vēsturē. Viena no izmeklēšanas versijām pauda, ka 33 minūtes pēc izlidošanas no Ņujorkas lidostas lidmašīnas komandieris Ahmeds El-Habašī izgāja no kabīnes nolūkā apmeklēt tualeti. Viņa palīgs Gamils El-Batuti atslēdza autopilotu, samazināja dzinēja apgriezienus un pārliecinoši novirzīja lidmašīnu lejup. Ātri paspējis tomēr atgriezties kabīnē, komandieris vēl centās labot situāciju, un, iespējams, tas viņam pat būtu izdevies, taču otrais pilots to vienkārši neļāva izdarīt.
Gamilam El-Batuti bija 59 gadi, taču viņš tā arī bija iestrēdzis komandiera palīga jeb otrā pilota statusā. Turklāt vēl saistībā ar neskaitāmiem uzmākšanās gadījumiem amerikāņu viesnīcu istabenēm bija atstādināts no lidojumiem ASV. Un, visbeidzot, viņam bija oficiāli paziņots, ka 31. oktobra reiss būs viņam pēdējais šajā specialitātē. Pētnieki ir pārliecināti, ka Gamils El-Batuti nespēja pārvarēt aizvainojuma rūgtumu, tāpēc nolēma vienlaikus gan visiem atriebties, gan aiziet no šīs dzīves.
Ģimenes apstākļu dēļ…
2013. gada 29. novembrī Namībijas nacionālā parka Bvabvata purvos iekrita Mozambikas lidmašīna Embraer 190, lidojot reisā uz Angolu. Aptuveni pusceļā pārtrūka sakari ar lidmašīnu. Dispečeri nolēma, ka lidmašīnai nācies veikt nosēšanos kādā citā lidostā, tāpēc meklēšanu uzsāka tikai nākamajā dienā. Katastrofa laupīja 27 pasažieru un sešu apkalpes locekļu dzīvības.
Izmeklētāji pēc melnās kastes ierakstu izpētīšanas secināja, ka par avārijas vaininieku uzskatāms 49 gadus vecais Herminio dos Santoss Fernandess, kurš, nogaidījis, kad otrais pilots iziet no kabīnes, ieslēdzās tajā, novirzīja lidmašīnu lidojumam tieši pret zemi un pārliecinoši vairs nevienu neielaida kabīnē. Vēlāk noskaidrojās, ka šis lidotājs jau ilgāku laiku atradies dziļā depresijā: gadu pirms šī notikuma kādā autokatastrofā, kas ļoti atgādināja pašnāvību, gāja bojā viņa dēls, savukārt meita pēc sarežģītas sirds operācijas ilgstoši atradās slimnīcā, un katrā ziņā izrādījās, ka viņš ārkārtīgi smagi pārdzīvoja jau vismaz desmit gadus ilgušo šķiršanās tiesas prāvu.