Unikāla premiuma grandu konfrontācija – “BMW X6” sastop “Mercedes GLE” kupeju.
Unikāla premiuma grandu konfrontācija – “BMW X6” sastop “Mercedes GLE” kupeju.
Foto – Raimonds Volonts

Skaista autodiena pie “Mola” 0

Laiciņš lutināja – sestdiena kā radīta pastaigai. Un te vēl katram automobilistam (un vai tad tādi neesam mēs visi?) karaliska dāvana – ej klāt katras firmas stendam, uzrādi vadītāja licenci, pieraksties testu listē un brauc.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Tiesa, mazu gabaliņu, toties ar pilnīgi jaunu “Mercedes”, “BMW”, “Ford”, “Mazda”, “Suzuki”, “Subaru” utt. Pat ar “VW Touran”, kas Latvijā pat oficiāli prezentēts vēl nav. Brauc, baudi – cik vien vari septiņās stundās paspēt.

Vilinājums milzīgs. Tādēļ pārējie pasākuma organizatora piedāvājumi palika tā kā mazliet ēnā. Lai gan – DBS un “Bosch Serviss” piedāvātu bezmaksas gaismu pārbaudes iespēju izmantoja gandrīz simts auto īpašnieku. Visas dienas garumā nerimās visai sīvs cīniņš veiklības brauciena trasē, kur labākais dīlera dotā “Mazda CX-5” stūrētājs varēja saņemt unikālu balvu – šo pašu auto ar pilnu bāku nedēļas nogalei. Uzdevums nebija viegls, jo, lai uzrādītu labu rezultātu, jāspēj ātri adaptēties pie sveša auto gabarītiem. Lielākā daļa dalībnieku veiklības trasi izbrauca precīzi un uzrādīja rezultātu nedaudz virs vienas minūtes. Vairākiem meistarīgākajiem braucējiem trases veikšana prasīja ap piecdesmit sekundēm, bet uzvarētājs spēja uzdevumu paveikt četrdesmit sekundēs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pats visu dienu darbojos improvizētajā drošas braukšanas mācību klasē, kur kopā ar Ivaru Cauni un Ivaru Grošu mēģinājām atbildēt uz savu kvalifikāciju paaugstināt gribošo jautājumiem. Jāsaka – tos nopietnākos un ātrākos zēnus un kungus pie sevis sagaidījām maz. Laikam jau viņu pārliecība par savu prasmju līmeni ir nesatricināma. Vairāk nāca pāri – daiļāko pusīti pamācīt, pasargāt. Tēvi un mātes veda skolā dēlus – arī tādus, kuriem pat līdz “baltajām tiesībām” vēl krietns laiciņš jāgaida. Un tas priecē – jo agrāk sāksi, jo drošāku pamatu ieliksi.

Jaunākais pareizas stūrēšanas apmācības dalībnieks “Auto akadēmijas” instruktora Ivara Grošus aprūpē. Foto – Atis Jansons

Populārākais temats? Tumsa. Cik tālu no pretim braucoša jāizslēdz tālās gaismas? Kad tās atkal ieslēdzamas? Kāds ir drošs ātrums slapjā rudens vakarā, braucot ar tuvajām gaismām?

Vēl apdzīšana krustojumā. Manevrs, ko atļauj Latvijas satiksmes noteikumi, bet kas slēpj vairākus briesmu paveidus. Un tādēļ būtu no “labas prakses” izslēdzams.

Cik spējām, visus gribētājus apgaismojām. Un šķiroties stāstījām par iespējām atrast ilgākus, pamatīgākus kvalifikācijas celšanas veidus.

“Gada auto” plašas publikas diena aizvadīta. Žūrijas balsojums sāksies triju dienu testos novembra sākumā. Bet katrs, kurš par konkursu lasa un autobūves jaunumiem seko, “Molā” joprojām var balsot par savu simpātiju.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.