Skaidro, kāpēc mainīs iekāpšanas kārtību sabiedriskajā transportā 2
Ļaujot sabiedriskajā transportā iekāpt tikai pa priekšējām durvīm, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” cer samazināt nereģistrēto braucienu skaitu, šodien žurnālistiem pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Meirāns.
Sākot ar 8.jūliju, šāds pilotprojekts tiks īstenots piecos maršrutos.
Pilotprojekts ilgs divus mēnešus un pēc tam iegūtie dati tiks apkopoti, lai lemtu – vai ko tādu būtu lietderīgi ieviest pastāvīgā lietošanā.
Pēc Meirāna teiktā, izvēlētie maršruti nav pārlieku noslogoti un izvēlēti apzināti, lai saprastu, kā tas ietekmē pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku, validēto braucienu skaitu un kā pārmaiņas uzņems pasažieri.
Pēc viņa teiktā, galvenais eksperimenta mērķis ir mudināt iedzīvotājus aktīvāk validēt e-talonus.
“Varbūt daļa nevalidēto e-talonu īpašnieku to nedara apzināti, un braucienu reģistrēt piemirst, piemēram, studenti un pensionāri, taču tas diezgan būtiski ietekmē mūsu statistiku un finanšu rādītājus. Ja iegūsim objektīvus datus par pasažieru plūsmām, tas mums palīdzēs optimizēt uzņēmuma darbu,” pauda Meirāns.
Realitātē, transportlīdzekļiem apstājoties pieturvietā, atvērsies tikai priekšējās iekāpšanas durvis, bet pēc brīža atvērtas tiks arī izkāpšanai paredzētās durvis. Šāda prakse tiekot piekopta arī citviet pasaulē – Londonā, Parīzē, Amsterdamā un citviet, stāstīja uzņēmuma pārstāvis.
Vienlaikus uzņēmuma pārstāvji neslēpa, ka, pat, ja pilotprojekts izdosies un tiks atzīts par labu esam, pilnīgi visos transportlīdzekļos šādu sistēmu vienalga ieviest nebūs iespējams to noslogotības dēļ.