Foto. Stefan Rousseau SUPPL. CATS: Art, Literature and Antiques COPYRIGHT: PA Wire/Press Association Images

Šis smalkais vēstījums var palikt nepamanīts: “Coca-Cola” logotipā atklāts “slēpts” simbols 0

Coca-Cola logotips ir viens no atpazīstamākajiem pasaulē. Taču šajā ikoniskajā dizainā, kuru ikdienā pazīst teju katrs, ir apslēpts smalks vēstījums, kas līdz šim, iespējams, palicis nepamanīts, raksta britu izdevums Express.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Coca-Cola ir viens no slavenākajiem zīmoliem pasaulē, un to viegli atpazīst pēc klasiskās sarkanās etiķetes un baltā, vijīgā uzraksta. Laika gaitā, kad Coca-Cola ir laidusi klajā jaunas dzēriena versijas, labi zināmais logotips ir ticis pielāgots šīm izmaiņām, saglabājot savu unikālo vizuālo identitāti

Zīmoli visā pasaulē tiecas pēc tikpat augsta atpazīstamības līmeņa, balstoties uz saviem logo, kas spēlē būtisku lomu zīmola tēla izveidē.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Uzņēmumi nevar ignorēt izcilā logotipa vērtību. Tas ir savienojošais elements starp kompāniju un tās potenciālajiem klientiem, un tieši logotips ir tas, kas klientiem paliek prātā visilgāk,” uzsver LOGO.com prezidents Ričards Lau, kura uzņēmums specializējas logotipu un zīmolvedības stratēģiju izstrādē.

Viņš norāda: lai gan var šķist, ka tas ir tikai stilizēts nosaukums, Coca-Cola emblēmas elegantā “C” astes forma simbolizē smaidu, uzsverot zīmola orientāciju uz laimi un prieku.

“Šis smalkais vēstījums var palikt nepamanīts, taču tas zemapziņā patērētāju prātos rada pozitīvu asociāciju ar zīmolu,” skaidro eksperts.

Coca-Cola dzēriena recepte tika izstrādāta 1886. gada maijā, kad Atlantas farmaceits doktors Džons S. Pembertons radīja jaunu dzērienu. Viņš nogādāja to vietējā aptiekā Jacobs’ Pharmacy, kur dzēriens tika atzīts par izcilu. Aptieka sāka pārdot šo gāzēto dzērienu par pieciem centiem glāzē.

Pembertona grāmatvedis Frenks Robinsons ieteica dzērienu nosaukt par Coca-Cola, jo divi “C” burti labi izskatīšoties reklāmās. Tieši viņš arī izveidoja uzrakstu, eksperimentējot ar tolaik populāro Spencerian rokraksta stilu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.