“Šis nav drusku par pārspīlētu?” Draudzene draudzenei pēc restorāna apmeklējuma uz kontu pārskaita 50 eiro, ko banka nolemj bloķēt 0
Linda Tunte

Ir labi, ka mūsu maksājumi tiek pieskatīti, ka bankas un iestādes rūpējas par finanšu plūsmu drošību, taču reizēm tomēr ir sajūta, ka tas ir nedaudz pārspīlēti.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Kuras dāvanas īpaši nes laimi un labklājību? 4 padomi labām dāvanām
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Ance sociālajos tīklos dalījusi ar stāstu par nupat piedzīvoto: “Klau, nu, šis nav ta kā drusku par pārspīlētu 50 eur dēļ? 6dien biju Riviera satikt draudzeni, kura atbraukusi ciemos no Somijas. Izņēmu 50 eur, jo zināju, ka būs jāsamaksā rēķins + dzeramnauda (es regulāri atstāju). Draudzene man pārskaita atpakaļ naudu & man tagad jāskaidro?”

CITI ŠOBRĪD LASA

Arī komentāros sacēlusies īsta “vētra”, cilvēki viens caur otru cenšas izrādīt savu sašutumu par šķietami pārspīlēto situāciju. Bet kas un kāpēc patiesībā notika? Vai vārds “Riviera” ir tāds, no kura vajadzētu izvairīties maksājuma mērķī? Un kāpēc?

LA.LV sazinājās ar “Swedbank” pārstāvi Jāni Kropu, kurš mierina, ka šobrīd situācija jau ir atrisināta. Un, jā, patiešām vārds “Riviera”, kas bija norādīts maksājuma uzdevumā ir atslēgvārds sankciju sarakstos. Automātiskā sistēma nobloķēja maksājumu un pēc tam, kad kliente paskaidroja, ka tas ir par restorāna apmeklējumu, maksājums tika atbloķēts un jau vakar ieskaitīts viņas kontā.

“Swedbank ir pienākums veikt maksājumu pārbaudi ne tikai AML/KYC kontekstā, bet arī spēkā esošo sankciju regulējuma dēļ. Šajā gadījumā maksājums apturēts tieši sankciju sakritības dēļ. Saprotam, ka klientei radušās neērtības, tāpēc situāciju operatīvi atrisinājām. Protams, šādus gadījumus mēdz izraisīt neveiklas sakritības, tāpēc allaž atgādinām klientiem pēc iespējas precīzāk aprakstīt maksājuma mērķi. Šajā gadījumā vārds “restorāns” noteikti būtu palīdzējis, taču tajā pašā laikā, nevaram arī sagaidīt, ka klienti ikdienā domātu par šādām niansēm tādā pašā mērogā, kā to dara šīs specifiskās jomas darbinieki. Tādēļ atvainojamies klientei par sagādātajam neērtībām.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.