Ir labi, ka mūsu maksājumi tiek pieskatīti, ka bankas un iestādes rūpējas par finanšu plūsmu drošību, taču reizēm tomēr ir sajūta, ka tas ir nedaudz pārspīlēti.
Ance sociālajos tīklos dalījusi ar stāstu par nupat piedzīvoto: “Klau, nu, šis nav ta kā drusku par pārspīlētu 50 eur dēļ? 6dien biju Riviera satikt draudzeni, kura atbraukusi ciemos no Somijas. Izņēmu 50 eur, jo zināju, ka būs jāsamaksā rēķins + dzeramnauda (es regulāri atstāju). Draudzene man pārskaita atpakaļ naudu & man tagad jāskaidro?”
Klau, nu, šis nav ta kā drusku par pārspīlētu 50eur dēļ? 6dien biju Riviera satikt draudzeni, kura atbraukusi ciemos no Somijas. Izņēmu 50eur, jo zināju, ka būs jāsamaksā rēķins + dzeramnauda (es regulāri atstāju). Draudzene man pārskaita atpakaļ naudu & man tgd jāskaidro? WTF 😀 pic.twitter.com/gyBNwoS9XI
— Ance Tarvida (@ancetarvida) October 28, 2024
Arī komentāros sacēlusies īsta “vētra”, cilvēki viens caur otru cenšas izrādīt savu sašutumu par šķietami pārspīlēto situāciju. Bet kas un kāpēc patiesībā notika? Vai vārds “Riviera” ir tāds, no kura vajadzētu izvairīties maksājuma mērķī? Un kāpēc?
LA.LV sazinājās ar “Swedbank” pārstāvi Jāni Kropu, kurš mierina, ka šobrīd situācija jau ir atrisināta. Un, jā, patiešām vārds “Riviera”, kas bija norādīts maksājuma uzdevumā ir atslēgvārds sankciju sarakstos. Automātiskā sistēma nobloķēja maksājumu un pēc tam, kad kliente paskaidroja, ka tas ir par restorāna apmeklējumu, maksājums tika atbloķēts un jau vakar ieskaitīts viņas kontā.
“Swedbank ir pienākums veikt maksājumu pārbaudi ne tikai AML/KYC kontekstā, bet arī spēkā esošo sankciju regulējuma dēļ. Šajā gadījumā maksājums apturēts tieši sankciju sakritības dēļ. Saprotam, ka klientei radušās neērtības, tāpēc situāciju operatīvi atrisinājām. Protams, šādus gadījumus mēdz izraisīt neveiklas sakritības, tāpēc allaž atgādinām klientiem pēc iespējas precīzāk aprakstīt maksājuma mērķi. Šajā gadījumā vārds “restorāns” noteikti būtu palīdzējis, taču tajā pašā laikā, nevaram arī sagaidīt, ka klienti ikdienā domātu par šādām niansēm tādā pašā mērogā, kā to dara šīs specifiskās jomas darbinieki. Tādēļ atvainojamies klientei par sagādātajam neērtībām.”