Publicitātes foto

Aivars Hermanis, vairākkārtīgi dažādās aptaujās atzīts par Latvijas labāko ģitāristu, dziesmas sācis sacerēt jau 70. gadu sākumā, bet vislielāko popularitāti izpelnījies kā grupas „Remix” dalībnieks. Tomēr jubilejas koncertam izraudzītas pēdējās desmitgadēs tapušās kompozīcijas – romantikas un intimitātes piestrāvotie dziesmu cikli „Klusums starp mums”, „Plīvošana ar pilsētu” un mūziķa instrumentālā mūzika. 1

Neilgi pēc ”Klusums starp mums” (neoficiālais nosaukums – „Tu un Es”) iznākšanas tapa ar nākamais Hermaņa dziesmu cikls „Plīvošana ar pilsētu”, kura pamata ir Linarda Tauna 1988. gadā izdotais dzejas krājums. „Pamatā albuma lielākās daļas meldiņi radās Amerikā, 1991. gadā. Ieva (Akuratere) vienkārši man iedeva Tauna dzejoļu grāmatiņu, sakot – man patīk tā dzeja, varbūt rodas kāds meldiņš. Paņēmu līdzi uz Ameriku, bet visu to laiku, kad ar „Remix” dzīvojāmies studijās, nebija laika ieskatīties, bet pirms mājās braukšanas palika brīva nedēļa, ko dzīvoju pie draugiem, Manhetenā. Rakstīju ar tām lielpilsētas sajūtām – tā ir vieta, kur ir visas pasaules elles ķēķis. Esmu no ātrajiem mūzikas rakstītājiem, vismaz pamata meldiņš un harmonija bieži vien rodas 15 minūšu laikā. Tas, ka Latvijā plati tik labi uzņēma, bija pārsteigums. Ne tā, ne otra plate, atšķirībā no tā, ko darījām šovbiznesā ar „Remix”, nebija ieprogrammēta komerciāliem mērķiem. Ja „Remix” lielā mērā bija mūzikas industrijas uzņēmums, tad šīs plates bija mana un manu domubiedru kaprīze.”

„Negribējās lielu troksni taisīt. To esam pietiekami darījuši ar „Remix”, gan grupas jubilejas koncertā pirms dažiem gadiem, gan visā “Remix” pastāvēšanas vēsturē. Tagad mums katram ir savi plāni, savi projekti un ieraksti. Šoreiz būs tas repertuārs, kas no manis ir plašāk pazīstams, kaut kādā mērā pat populārs, ja to mēra pārdoto plašu tūkstošos,” atklāj jubilārs. „Protams, būs arī gabali, kas tika ierakstīti ar „Remix”, piemēram „Tēls” un „Karavīrs”, arī „No rīta”, tikai – unplugged versijā. Būs arī kāds slavenāks hits. Un tad jau varēs iet mierīgi vīnu iedzert.”

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Dziesmu cikli „Klusums starp mums” un „Plīvošana ar pilsētu” koncertā pirmoreiz izskanēs vienkopus. „Iniciators skaņu platei „Klusums starp mums”, ko iedziedāja Ieva Akuratere un Igo, bija skaņuplašu firmas “Melodija” vadītājs Aldis Ermanbriks. Toreiz, 1987. gadā, mūzika sākotnēji tapa kā improvizēta raidluga, ko pēcāk, jau pārizdodot kompaktdiska formātā, izdevējs Guntars Račs trāpīgi nodēvēja par pirmo latviešu erotisko dziesmu albumu. Latvijas radio Radioteātra redakcijai toreiz bija ideja uztaisīt kaut ko par mīlestību. Tad nu Igo sarakstīja dzejoļus, radās meldiņi. Literāri muzikālas montāžas veidā to visu nospēlējām “dzīvajā” radio 1. studijā. Laimīgā kārtā skaņu režisors Andris Grīnbergs ierakstīja to, kas notika ēterā. Ja Aldim Ermanbrikam pēc tam nebūtu radusies ideja, ka no šim gabaliem varētu uztaisīt plati, tā tas viss arī būtu kaut kur palicis. Tā laika sajūtām un tradīcijām tādas plates nerakstīja, tāpēc iznāca tāds kā mazs apvērsums, jo seksa un erotikas jau Padomju Savienībā nebija. Tomēr tajā laikā jau bija jaušami pārmaiņu vēji. Cenzūra albumu neaiztika.”

Neilgi pēc ”Klusums starp mums” (neoficiālais nosaukums – „Tu un Es”) iznākšanas tapa ar nākamais Hermaņa dziesmu cikls „Plīvošana ar pilsētu”, kura pamata ir Linarda Tauna 1988. gadā izdotais dzejas krājums. „Pamatā albuma lielākās daļas meldiņi radās Amerikā, 1991. gadā. Ieva (Akuratere) vienkārši man iedeva Tauna dzejoļu grāmatiņu, sakot – man patīk tā dzeja, varbūt rodas kāds meldiņš. Paņēmu līdzi uz Ameriku, bet visu to laiku, kad ar „Remix” dzīvojāmies studijās, nebija laika ieskatīties, bet pirms mājās braukšanas palika brīva nedēļa, ko dzīvoju pie draugiem, Manhetenā. Rakstīju ar tām lielpilsētas sajūtām – tā ir vieta, kur ir visas pasaules elles ķēķis. Esmu no ātrajiem mūzikas rakstītājiem, vismaz pamata meldiņš un harmonija bieži vien rodas 15 minūšu laikā. Tas, ka Latvijā plati tik labi uzņēma, bija pārsteigums. Ne tā, ne otra plate, atšķirībā no tā, ko darījām šovbiznesā ar „Remix”, nebija ieprogrammēta komerciāliem mērķiem. Ja „Remix” lielā mērā bija mūzikas industrijas uzņēmums, tad šīs plates bija mana un manu domubiedru kaprīze.”
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.