Pilnsabiedrības “Siltumserviss Rīga” Kurzemes rajona iecirkņa darbu vadītājs Olafs Brežinskis (no kreisās), pilnsabiedrības valdes locekļi Alberts Sūna, Tengizs Abramjancs un Aleksandrs Popovs piedalās preses konferencē par apkures sezonas aktualitātēm.
Pilnsabiedrības “Siltumserviss Rīga” Kurzemes rajona iecirkņa darbu vadītājs Olafs Brežinskis (no kreisās), pilnsabiedrības valdes locekļi Alberts Sūna, Tengizs Abramjancs un Aleksandrs Popovs piedalās preses konferencē par apkures sezonas aktualitātēm.
Foto; LETA/Ieva Leiniša

“Siltumserviss Rīga” 90 māju siltummezglos uzstādījis attālinātās kontroles sistēmas 0

Kopš pērnā gada rudens 90 SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” pārziņā esošo ēku siltummezglos uzstādītas attālinātās kontroles sistēmas, šodien žurnālistiem pastāstīja pilnsabiedrības “Siltumserviss Rīga” valdes loceklis Tengizs Adamjancs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Šodien pilnsabiedrības vadība informēja par apkures sezonas darba rezultātiem un Adamjancs sacīja, ka par spīti sarežģījumiem sezonas sākumā, visas RNP aizgādnībā esošās mājas sezonas laikā ir izdevies nodrošināt ar siltumu un sūdzību skaits pēdējo mēnešu laikā ir samazinājies līdz minimumam.

Adamjancs pastāstīja, ka apkures sezonas laikā uzņēmums ieguldījis lielu darbu pakalpojumu uzlabošanā.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Esam izpildījuši un pat pārsnieguši līguma nosacījumus. Piemēram, ja līgums paredzēja diennaktī apkalpot aptuveni 200 pieteikuma zvanu, tad mēs apkalpojam 300 un vairāk. Pamatojoties uz mūsu aprēķiniem, arī apkures sistēmu uzturēšanas izmaksas esam samazinājuši par 17%,” sacīja Adamjancs.

“Siltumserviss Rīga” darbu vadītājs Olafs Brežinskis pastāstīja, ka uzņēmums par 20% palielinājis mobilo brigāžu skaitu un patlaban ikdienas režīmā pilsētā strādā vismaz 30 vienības.

Lai labāk sekotu līdzi māju siltumsistēmu stāvoklim, uzņēmums izveidojis arī datu bāzi, kurā tiek apkopota visa veida informācija par konkrēto ēku. Tāpat 90 siltummezgli aprīkoti ar attālinātās nolasīšanas sistēmu, kas ļauj savlaicīgi konstatēt, piemēram, spiediena vai gaisa temperatūras izmaiņas.

“Ja šādas problēmas rodas, mēs par to uzzinām vēl pirms iedzīvotāji sajūt kādas izmaiņas,” pauda Brežinskis. Vasaras laikā uzņēmums šādas kontroles sistēmas plāno ieviest vēl vismaz 60 mājās. Kopumā tādu māju skaits, kur siltumsistēmu darbā nemitīgi bijušas kādas nepilnības, esot samazināts par aptuveni 35%.

Kā galveno iemeslu sezonas sākumā notikušajiem sarežģījumiem Brežinskis minēja to, ka līdz šim iedzīvotāji bija pieraduši, ka ar “Rīgas siltums” darbiniekiem, kuri apkalpoja konkrēto māju, viņi sazinājās personīgi. “Tas mums neļāva zināt patieso pieteikumu un problēmu skaitu, jo, ja tas zvans ir noticis personīgā līmenī, tas neiet caur dispečeru un uzskaites centru,” sacīja eksperts. Sarežģījumus rudenī esot radījušas nesankcionētas pieslēgšanās pie sistēmas, nesaskaņoti remontdarbi un citi iedzīvotāju veiktie pārkāpumi.

Reklāma
Reklāma

Adamjancs norādīja, ka uzņēmums rūpīgi gatavojas nākamajai apkures sezonai un jau tagad ar attiecīgajām institūcijām saskaņo vasarā gaidāmo hidraulisko pārbaužu grafikus. “Mēs nešaubāmies, ka šoruden apkures sezonu uzsāksim bez jebkādiem sarežģījumiem un aizrādījumiem,” pauda amatpersona.

Vienlaikus viņš precīzi nenorādīja, cik daudz uzņēmums ieguldījis siltumsistēmu atjaunošanā, taču sacīja, ka viss tiekot darīts par pilnsabiedrības līdzekļiem. “Pabeidzot sistēmu ieviešanu, mēs tās prezentēsim RNP un pašvaldībai, jo savulaik dome pauda viedokli, ka sistēmu modernizēšanās varētu tikt ieguldīt finansējums. Taču patlaban visas investīcijas veicam no saviem līdzekļiem, netērējot iedzīvotāju uzkrājums,” teica valdes loceklis.

Tāpat Adamjancs sacīja, ka neredz pamatu Rīgas domei piemērot pret uzņēmumu kādas sankcijas, jo ir izpildīti visi sadarbības līguma nosacījumi.

Kā ziņots, līdz pērnā gada rudenim RNP pārziņā esošo māju siltumsistēmu apkalpošanu veica “Rīgas siltums,” taču, balstoties uz Valsts kontroles revīzijas ieteikumu – pakalpojumu sniedzēju izvēlēties konkursa kārtībā, nodrošinot klientiem ekonomiski izdevīgāko pakalpojuma cenu – 2016. gada novembrī RNP izsludināja iepirkums par “Siltumapgādes sistēmu tehnisko apkopi”.

Iepirkumā uzvarēja pilnsabiedrība “Siltumserviss Rīga”. Tomēr pērn rudenī, apkures sezonas sākumā uzņēmumam radās problēmas ar RNP namu apsaimniekošanu. Pēc RNP paustā, uzņēmums nespēja pietiekami kvalitatīvi sadarboties ar rīdziniekiem, tāpēc RNP saņēmis līdz pat 10 000 zvanu dienā ar dažādiem jautājumiem un sūdzībām.

Par nespēju rīdziniekiem savlaicīgi nodrošināt apkures pieslēgšanu Rīgas dome apsvēra iespēju pilnsabiedrībai piemērot sodu līdz 500 000 eiro, taču norādīja, ka lēmumu par to pieņems tikai apkures sezonas beigās.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.