Foto – LETA/AFP

Silīcija ielejā pat jokdaru izdomājumi pārtop aplikācijās 0

Drudžainā informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu dibināšanas un riska kapitāla finansējumu virpulī, kas pārņēmis tā saukto Silīcija ieleju, pat no jokiem un apzinātas ķēmošanās var rasties mobilo telefonu aplikācijas, raksta biznesa avīzes “Wall Street Journal” portāls “WSJ.com”.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus nopietni uzņēmēji ar “traku” ideju tiek pārprasti un norakstīti kā āksti, raksta portāls, salīdzinot divus gadījumus.

Vienā gadījumā kādas digitālā dizaina firmas darbinieks Sanfrancisko aiz garlaicības sadomāja “izāzēt” visos sociālos tīklos piedāvāto iespēju dažādas lietas (parasti fotogrāfijas vai ierakstus) “novērtēt”, nākot klajā ar ideju, ka nepieciešama mobilā telefona aplikācija, ar kuru varētu “novērtēt” (likt atzīmi) visu, ko var nofotografēt, – miskastes skolas pagalmā, ledus kubus maltītes partnera dzēriena glāzē, garām skrienošu suni, nobirušas lapas u.tml.

CITI ŠOBRĪD LASA

Firmas programmētāji “uz dullo” uztaisīja mobilo telefonu aplikāciju “Jotly”, kas ieguva desmitiem tūkstošu lietotāju. Drīz vien uzradās pāris konkurentu, kurus finansēja riska kapitālisti. Viena no konkurējošām aplikācijām saucās “Oink”, kas angļu valodā ir cūkas skaņa (latviski “Ruk, ruk!”).

Savukārt medijos aplami par ākstiem apzīmēti jaunas firmas dibinātāji, kuri vēlējās piegādāt meksikāņu pīrāgus jeb “tacos” ar maziem bezpilota helikopteriem, jo uzskatīja, ka pilsētvidē nelielā rādiusā ap “taco” restorānu piegāde pa gaisu būtu ātrāka nekā ar automašīnu vai velokurjeru.

Pazīstamais IT un jauno tehnoloģiju portāls “Wired.com”, kas pieder izdevniecības “Conde Nast” līdzīga satura žurnālam “Wired”, firmu “TacoCopter” nosauca par farsu un sabiedrības izjokošanas projektu. Savukārt uzņēmuma dibinātājs Dastins Bojers “WSJ.com” teica, ka projekts ir pilnīgi nopietns un dibinātāji ārzemēs veikuši mazo helikopteru testus, jo ASV civilās aviācijas noteikumi pagaidām aizliedz šādu lidaparātu lidināšanos pilsētās. Viņš cerot, ka noteikumus grozīs par labu maziem pārtikas piegādes lidaparātiem.

Testā helikopters ar visu meksikāņu pīrāgu avarējis pāris sekunžu laikā, informē portāls.

“Tualešu nomas” aplikācijas “Cloo” radītāji “WSJ.com” atzinās, ka baidījušies, ka viņus noturēs par jokdariem, jo aplikācija savieno iedzīvotājus, kas ir ar mieru garāmgājējiem piedāvāt par nelielu maksu izmantot sava mājokļa labierīcības.

Kā konstatēja biznesa portāls “Nozare.lv”, “Cloo” aprakstīts vairākos IT nozares portālos un tam ir video reklāma vietnē “Vimeo”.

“Tas viss būtu lielisks joks, bet esam īsti,” “WSJ.com” teica viena no “Cloo” dibinātājām Hilarija Janga.

Reklāma
Reklāma

Cita ar tualetēm saistīta aplikācija “iPoo”, kuru tirgo par vienu dolāru (55 santīmiem), ļauj kontaktēties cilvēkiem, kas “sēž uz poda”. Tam esot 200 000 lietotāju un vismaz viens no aplikācijas izgudrotājiem no ienākumiem par tā pārdošanu finansējis sev studijas Hārvardas universitātes biznesa fakultātē, raksta portāls.

Savukārt aplikācijai “Jotly”, kas radusies no joka, tiekot izstrādāta jauna versija, “Jotly 2.0”, bet konkurents “Oink” pazudis no tirgus, jo tā programmētājus pārpircis globālais interneta pakalpojumu koncerns “Google”, lai tos nodarbinātu savām vajadzībām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.