Silenieks: Svētkos cilvēkus aicina vairāk pārvietoties ar sabiedrisko transportu, kājām, velosipēdu, taču, kad svētki beidzas, visi to aizmirst 41

Tuvojas Vispārējie latviešu dziesmu un deju svētki, līdz ar tiem tuvojas arī pamatīgi sastrēgumi un cilvēku pūļi, kuri centīsies nokļūt uz koncertiem, tāpēc aktuāls kļūst jautājums, kādu transportu izvēlēties, lai nokļūtu uz koncertu norises vietām. Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadītājam Viesturam Sileniekam ir atbilde, ko viņš izklāstījis TV24 raidījumā “Preses klubs”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Kuras dāvanas īpaši nes laimi un labklājību? 4 padomi labām dāvanām
Lasīt citas ziņas

Viņš norāda, ka transportam ir ļoti cieša saikne ar fiziku – nevar iedzīt Vecrīgā autobusus, jo viņi nevarēs tur apgriezties.

V.Silenieks skaidro: “Pa 3 ar pus metru platu joslu stundas laikā maksimums var transportēt 2000 cilvēku vieglajā mašīnā. Pa šo pašu telpu stundas laikā – 9000 ar autobusiem, 13 000 – ar velosipēdiem, 19–21 tūkstotim ar sliežu transportu.”
CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš secina – visefektīvākais pārvietošanās veids ir sliežu transports, ar kājām un velosipēds. Nav stāsts par to, kas patīk, kas nepatīk, ja to fiziski citādāk nevar izdarīt. Mēs pašlaik investējam vismazāk efektīvajā cilvēku pārvietošanas veidā, viņš uzsver, tam atvēlam visvairāk telpas. Pēc viņa domām, tam nav loģikas.

Par piemēru viņš min kanalizācijas cauruli, ko mājās nepieciešams nomainīt zem izlietnes – neviens taču to neliks metra diametrā, jo tam nav loģikas. Ja diametrs mūsu ielām ir šaurs, tad nav nepieciešams lielu transportlīdzekli tur bāzt iekšā, viņš skaidro.

Tā ir līdzekļu efektivitāte pret fizikas iespēju. Ir pareizi, ka uz šiem svētkiem cilvēkus aicina pārvietoties vairāk ar sabiedrisko transportu, kājām, velosipēdu, taču, kad pienāk ikdiena, svētki beidzas, to cilvēki aizmirst, viņš ir nobažījies. Pēc iespējas vairāk vajag samazināt CO2, enerģijas importu, bet atbalsts mazajam – gājēju, velo, sabiedriskā transporta infrastruktūrai – nav proporcionāls tam, uz ko cilvēki tiek aicināti.

Latvija daudzos pētījumos parādās ar zemu darba ražīgumu, viņš stāsta, pats atbildot uz šo apgalvojumu ar faktu, ka tas ir tādēļ, ka cilvēki daudz laika pavada sastrēgumos, tā vietā, lai tajā laikā “ražotu”. Tas ir arī iemesls problēmām ar mazkustīgu dzīvesveidu, jo mēs neveicinām kustīgo. Tā ir tā lielā pretruna – uz svētkiem “jā”, pārējā laikā aizmirstam.

Mēs it kā ejam uz zaļo virzienu, viņš secina, bet atbalstām nezaļo.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.