Daži fakti par sievietēm darba devējām un vadītājām Latvijā 4
33,4% no visiem darba devējiem Latvijā ir sievietes jeb 11,4 tūkstoši (vairāk – privātajā sektorā)
profesija – vadītāji – 36,5 tūkstoši jeb 45,8% no kopējā vadītāju skaita.
Latvijā sievietes salīdzinoši biežāk iegūst augstāko izglītību, nekā vīrieši, bet sieviešu atalgojums ir vai nu vienāds, vai zemāks par vīriešu atalgojumu. (CSP)
Sievietes biežāk uzņēmumus dibina ēdināšanas un grāmatvedības, vīrieši – būvniecības un auto jomā.
Trīs biežāk minētie faktori, kurus uzņēmuma augstākā un vidējā līmeņa vadītāji uzskata par galvenajiem ieguvumiem, ja vadošu amatu ieņemtu sieviete, ir – lielāka kārtība, atbildība un disciplīna, sakārtota dokumentācija (13%), labs mikroklimats kolektīvā, diplomātiskums saskarē ar padotajiem (12%), rūpes par uzņēmuma darbiniekiem un viņu labklājību (sociālās garantijas, darba drošības normu ievērošana) (9%). Tomēr ceturtā daļa (24%) domā, ka nav nozīmes, kāda dzimuma pārstāvis vada uzņēmumu – viss atkarīgs no izglītības, zināšanām, līdera spējām, personiskajām īpašībām.
Trīs biežāk minētās problēmas vai sarežģījumi, ar kuriem varētu saskarties uzņēmums, ja vadošu amatu ieņemtu sieviete, ir – lēmumu pieņemšana emociju iespaidā nepārdomāti, loģikas trūkums (13%), citu uzņēmumu vadītāji – vīrieši neuztver nopietni, distancējas, nevēlas sadarboties (9%), kā arī nenopietna attieksme pret vadītāju sievieti, disciplīnas trūkums, pārāk liela demokrātija, stingras vadības trūkums (7%).
Veiksmīgai biznesa sievietei jābūt: mērķtiecīgai (60%); precīzai, organizētai, komunikablai (42%); enerģiskai (41%), inteliģentai (32%), drosmīgai (27%), pašpārliecinātai (24%), harismātiskai (22%), godīgai (20%) un nosvērtai (20%). (no TNS pētījuma “Sieviešu īpatsvars un nozīmīgums biznesā”)