Foto-Dainis Bušmanis

Šī krīze ir viena no smagākajām. Saruna ar zivrūpnieku Andri Biti 4

Latvijas zivrūpniekiem pēc Krievijas tirgus aizvēršanas jāizmanto visas iespējas, lai iekarotu citus tirgus. Mums ir visi vajadzīgie resursi, lai to izdarītu, apgalvo SIA “Karavela” 
līdzīpašnieks un valdes loceklis ANDRIS BITE. Viņa vadītais uzņēmums ir veiksmīgs piemērs, kā to izdarīt.

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

– Tikko atgriezāties no Amerikas, kur bijāt jauna tirgus meklējumos. Kā Latvijas zivrūpniekiem veicās?

– Tā bija viena no astoņām izstādēm, kur šogad piedalāmies. Skaidrs, ka Amerikā nekas ātri nenotiks, bet tirgus un iespējas tur ir. Tas gan nevarēs aizvietot Krievijas tirgu, bet daļu kompensēs. Līdz šim mūsu zivrūpnieki produkciju Amerikā tirgoja uz etnisko tirgu, kur daudz iebraucēju, kas pazīst mūsu preci – gan konservus, gan preservus. Šoreiz visi četri uzņēmumi, kas brauca uz ASV, bija nopietni gatavojušies, lai tiktu iekšā amerikāņu tradicionālā veikala plauktā. Ceļš ir uzsākts, katrs izvēlējies savu metodiku, kā to darīt. “Gamma-A”jau ir pirmais noslēgtais līgums ar lielu distribūcijas kompāniju un prece jau tiek sūtīta, mēs esam pārrunās ar vairākām kompānijām, tā ka cerīgi skatāmies. Skaidrs, ka mēs spējam saražot preci, kādu tur vajag, un to produktu tur arī patērē atšķirībā no Ķīnas, kur ir vairāk nezināmā.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Vai tās ir šprotes, ko tirgosiet Amerikas tradicionālajos veikalos?

– Tās nav šprotes tradicionālā izpratnē, bet šprotēm līdzīgi produkti, kas ražoti no Baltijas brētliņām. Mūsu uzdevums kā nozarei nav radīt jaunu patēriņu, bet no plauktiem diezgan rupjā veidā jāizspiež tie, kas tur ir, un jānoliek sava prece to vietā.

– Ar ko varat izspiest citus ražotājus – cenu, kvalitāti, mārketingu?

– Tas ir visu pasākumu kopums. Ar to, ka spējam saražot līdzīgas kvalitātes vai pat labāku preci, pastāvīgi nodrošinot piegādes, bet lētāk, nekā tas šodien notiek. Ko tur slēpt, mūsu nozarei tur konkurenti ir skotu un poļu ražotāji. Perspektīva tur ir, tirgus ir maksātspējīgs, taču tas nenotiks ne pusgada, ne gada laikā. Vēl jāizstrādā plāns, kurā vietā gribam nostāties.


LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.