1912. gada 7. decembrī. Liepājas un Minskas cīņa, kur atradīsies dzelzceļa valde 0
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Pirms 110 gadiem “Rīgas Avīze” vēstīja: “Starp Liepāju un Minsku jau ilgāku laiku norisinās pa daļai atklāta, pa daļai slepena cīņa Liepājas–Romnu dzelzceļa valdes dēļ.
Šī valde, kā zināms, līdz šim atrodas Minskā. Pēdējos pāris gados nu sperti nopietni soļi no Liepājas puses, lai minētā dzelzceļa valde tiktu pārcelta uz Liepāju. Turpretī Minskas pilsētas valde pielika visus spēkus, lai tā [dzelzceļa] valde paliktu turpat, jo tad ne vien satiksmes un tirdzniecības ziņā nāk pilsētai par labu, ka dzelzceļa valde turpat uz vietas, bet arī iedzīvotājiem vispārīgi atlec savs labums tādēļ, ka dzelzceļa valdē strādā daži tūkstoši ierēdņu, kuri taču pa visiem kopā nopelna gada laikā algās dažus miljonus rubļu, kuri visi pa lielākai daļai tiek turpat uz vietas izdoti: par dzīvokļiem, uzturu, apkalpošanu un tā tālāk. Tāpēc ļoti labi saprotamas Minskas pilsētas valdes un turienes tirdzniecības priekšstāvju pūles paturēt dzelzceļa valdi arī uz priekšu savā pilsētā.
Pēdējās nedēļās bija dzirdams, ka Liepājai tomēr izdošoties tikt pie sava mērķa. Dzirdēja jau gatavojoties uz pārvaldes ēkas un citu lielu būvju celšanu Liepājā sakarā ar šo lietu. Daži būvju uzņēmēji bija šajā nolūkā jau pastellējuši apkārtējās ķieģeļnīcās vairākus miljonus ķieģeļu, bet gluži negaidot 3. decembrī pienāca vēsts, ka dzelzceļa valde palikšot turpat Minskā. Turienes tirgotāju aprindas esot tik lielā mērā nākušas pretī visiem dzelzceļa valdes prasījumiem un vajadzībām, ka valdei iznākšot daudz ērtāki palikt labāk turpat.
“Liepājas–Romnu līniju no 1871. līdz 1874. gadam privātā kārtā uzbūvēja Slampes muižā dzimušais vācbaltu uzņēmējs Karls fon Meks. Tā savienoja neaizsalstošo Liepājas ostu ar Romnu pilsētu mūsdienu Ukrainas Sumu apgabalā. Līdz Pirmajam pasaules karam līnija nodrošināja Ukrainas graudu eksportu caur Liepāju.