“Sākusies jaunā ostas rajona darba biogrāfija!” Pirms 40 gadiem Rīgā darbu sāka konteineru terminālis Kundziņsalā 0
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
1981. gada 21. aprīlī. Kundziņsalas pārvērtības
Pirms 40 gadiem Rīgā darbu sāka konteineru terminālis Kundziņsalā. “Sākusies jaunā ostas rajona darba biogrāfija,” vēstīja “Rīgas Balss”.
Tas bija būtisks solis Rīgas ostas modernizācijā, jo kravu pārvadāšana starptautiska standarta konteineros pasaulē kļuva aizvien populārāka, skaitījās tiem laikiem moderna, bet PSRS ostās specializētu piestātņu joprojām trūka.
Rīgā ārvalstu konteinerkravu izkraušana ar parastajiem ostas celtņiem līdz tam bija aizņēmusi gandrīz nedēļu, kamēr tagad pietika ar dienu. Padomju ekonomisti bija iecerējuši ar laiku padarīt Kundziņsalas konteinertermināli par lielāko Baltijā.
Speciālie celtņi, kā arī iekrāvēji, vilcēji un cita īpašā tehnika lielākoties bija iegādāta Somijā. Pirmās piestātnes garums bija 150 metru, bet nākamā gada laikā to dubultoja.
Vienlaikus termināļa būve un darbība vairākiem simtiem Kundziņsalas iedzīvotāju nozīmēja ierastās dzīves vides galu. Mūsdienās Kundziņsalas rietumu daļu pilnībā aizņem Rīgas jūras tirdzniecības osta.
Konteineru terminālis ir lielākais Baltijas jūras austrumu piekrastē, turklāt 2013. gadā salā atklāja arī minerālmēslu termināli.
Kaut Kundziņsala atrodas Rīgas brīvostas teritorijā, tajā joprojām ir ap 100 māju un salu par savu sauc 300–400 iedzīvotāju.
Jaunas nianses salas dzīvē drīzumā ienesīs būvējamais Tvaika ielas–Kundziņsalas satiksmes pārvads.