Sezona ar skatu elitē 0
Katarā šonedēļ sāksies pasaules čempionāts motokrosā, kur MX2 klasē varēsim sekot Paula Jonasa turpmākajai izaugsmei.
Vislabākie motocikli
Latvijas motokrosa spožākais talants Pauls Jonass 18 gadu vecumā aizvadīs pirmo no piecām sezonām pasaulē spēcīgākajā komandā “KTM Red Bull Racing”. Treniņi kopā ar astoņkārtējo pasaules čempionu Antonio Kairoli desmitkārtējā čempiona Stefana Everta vadībā, labākie motocikli, medicīna zinātniskās pētniecības līmenī – tas Jonasam nodrošināts šajā komandā, kuras saimnieki viņu uzskata par vienu no līderiem nākotnē. Šosezon Paulam jātuvojas MX2 klases elitei.
“Sezonas sākumā no Jonasa gaidām vietas starp astoņiem labākajiem motobraucējiem, varbūt pat piecniekā. Ja sezonas gaitā viss notiks pēc plāna, tad tās otrajā daļā viņam jau vajadzētu būt stabilam piecnieka braucējam un varbūt kādu reizi uzkāpt goda pjedestālā,” MX2 komandas menedžeris Dirks Grēbels ieskicē ar latvieti saistītos plānus.
Pagaidām arī tas šķiet lieliski. Iepriekšējās sezonas nogalē Pauls pieredzes iekrāšanai septiņas reizes startēja pasaules čempionātā un Beļģijā pirmajā braucienā finišēja piektais. Kopvērtējumā viņam 24. vieta. “Jūtos ļoti labi, ziemā treniņos paveicu lielu darbu, arī pirmās sacensības šogad izdevās. Pateicos komandai par man doto iespēju braukt ar vislabākajiem motocikliem,” saka Pauls Jonass. Sacensību sezonu viņš sācis ar uzvaru Itālijas čempionāta posmā un trešo vietu viņnedēļ Francijā. Par sezonas galvenajiem mērķiem Pauls arī šogad nosauc pieredzes iegūšanu un ātruma palielināšanu.
“KTM Red Bull” čempiona tronī atkal mēģinās uzcelt holandieti Džefriju Herlingu, kas pērn rotaļīgi viegli uzvarēja 18 braucienos pēc kārtas, tad salauza kāju un ar iekrāto punktu ražu sezonu pabeidza otrajā vietā.
Justs pie holandiešiem
Roberts Justs šosezon startēs Nīderlandes komandā “HSF Logistics”. Kā jau katram sportistam, arī viņa galvenais uzdevums ir labāki rezultāti nekā pērn, kad Roberts izcīnīja 23. vietu MX2 klasē. Komandas vadītāji izteikušies, ka cer uz Justa vietu starp 15 labākajiem. Ņemot vērā sportista pieredzi un pēdējo rezultātu dinamiku, tas ir sasniedzams uzdevums.
MX1 klasē neviena
Iepriekšējās sezonās bijām raduši sekot līdzi Matīsa Karro gaitām MX1 klasē, taču šovasar tā klase solās būt bez latviešiem. Karro atgriezies savā pirmajā ārzemju komandā “MVR-D Honda”, kas pasaules čempionātā nepiedalās. Arī tad, ja piedalītos, Matīss pagaidām trasē nebūtu redzams – Francijā treniņā gūtais krustenisko saišu plīsums viņam diemžēl liks izlaist vismaz sezonas pirmo pusi. Karro ar savu dzīvesprieku un apņēmību gatavs rehabilitāciju pabeigt agrāk par mediķu prognozēto, tomēr šoreiz atgriešanos trasē vajadzētu septiņas reizes nomērīt.
Jūlijā Ķegumā
Pasaules čempionātā MX1 un MX2 klasēs šosezon paredzēti 18 posmi. Sezonas sākumā sportisti un viņu tehnika ceļos apkārt pasaulei – Katara, Taizeme, Argentīna. Arī rudenī nāksies doties pāri Atlantijas okeānam – augustā uz Brazīliju, septembrī uz Meksiku un ASV. Pārējie 12 posmi ieplānoti Eiropas trasēs, tostarp 11. un 12. jūlijā Ķegumā. “Baltijas kausa fonda” direktors Salvis Freimanis veselības likstu dēļ ar šo sacensību rīkošanu vairs nenodarbosies, taču apsaimniekot trases “Zelta zirgs” gatavs uzņemties Kristers Serģis. Pagaidām gan vēl notiek tikai iepazīšanās ar dokumentiem un to saskaņošana.
Motokrosa ekipāžu pasaules čempionāts Latvijā šosezon piestās divreiz. 6. un 7. jūnijā to pirmo reizi uzņems Stelpes trase, 8. un 9. augustā – “Zelta zirgs”. Kopā ar holandieti Etjēnu Baksu par pasaules čempiona titulu turpinās cīnīties Kaspars Stupelis, trasē dosies vēl vairāki latvieši. Par to vairāk pirms ekipāžu pirmā posma 6. aprīlī Frauenfeldes trasē Šveicē.