Ševeļovs: “Haštagi “pati pirku” un “tā nav reklāma” – manuprāt, tas ir pilnīgs murgs!” 11
RīgaTV 24 raidījumā „Pilna bilde”, diskutējot par influenceru reklāmas darbību Latvijas mediju tirgū un divām influencerēm uzliktajiem PTAC sodiem, sociālo tīklu eksperts Deniss Ševeļovs izteica tiešu un skarbu viedokli.
„Es uzskatu, ka saturu, kuru tu pats esi redakcionāli veidojis jeb natīvu saturu, nav jāapzīmē ar “pati pirku” vai “tā nav reklāma”.
Mans pētījums parādīja, ka 29 % aptaujāto, ja viņi uzzinātu, ka ietekmētājs jeb influenceris viņus ir maldinājis, viņi atsekotu. Un te mēs arī varam redzēt, ko dara Miglānes kundze (dziedātāja, influencere Adriana Miglāne – red.) – viņai tagad jāskaidrojas ar saviem sekotājiem.
Varbūt tā ir kaut kāda koķetēšana, varbūt satīra, bet viņa tagad visu laiku liek haštagu “pati pirku”, “šī nav reklāma”. Manuprāt, tas ir pilnīgs murgs! To nevajadzētu darīt. Ir likums, kas pasargā patērētājus, un tas saka – ja ir reklāma, tad liekam vārdu “reklāma”.”
Influenceri, kuri piedalījušies Ševeļova veiktajā pētījumā, atzinuši, ka “reizēm tie ieraksti, kas marķēti ar vārdu “reklāma”, performē vēl labāk nekā parasts, natīvs saturs. Un tas ir tad, kad reklāmdevējs ļauj pašam influencerim izpausties, kādā veidā tiek nodots ziņojums”.
Sociālo tīklu eksperts uzskata, ka vēl viens ļoti svarīgs faktors ir influencera iedibinātās attiecības ar savu auditoriju. “Jo vairāk uzticības, jo vairāk cilvēki ticēs arī influencera ievietotajai reklāmai.
Tāpat ir skaidri noteikts, ka tā jāapzīmē vai nu kā “apmaksāta sadarbība”, “apmaksāts saturs” vai arī “reklāma”. Vārdu “sadarbība” neizmantojam vispār nekad, jo tā ir maldināšana!”
Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.