Gata Šļūkas karikatūra

Profesors Pēteris Šmits skaid­rojis, ka primitīvās tautas sauc visas dabiskās lietas īstajos vārdos. Tas piederējās senajam kultam, lai cīnī­tos pret jauniem gariem, burvjiem un ļaunām acīm, kā ari auglības svētku un kāzu ceremonijās, bet vēl nebūt neliecina par seksuālās dzī­ves brīvību. Piemēram, ķīnieši pra­sa no neprecētas sievietes pilnīgu atturību, bet vienkārša ķīnieša runā nekāds vārds nav par rupju. 6

Viena no Paidera grāmatas tē­zēm: kamēr tauta dzīvo lauksaim­nieciskā vidē, sabiedrības seksuā­lās zināšanas ir pietiekami augstas, jaunieši īpaši nav jāizglīto — lielajā istabā, kur mīt visa saime, kā arī mājdzīvnieku nodarbēs daudz kas ir redzams.

Šiliņš vērtē, ka lauksaimniecis­ka vide, protams, ir veselīgāka at­tiecībā pret seksualitāti sālīdzinājumā ar šodienas sabiedrību, un sek­suālā izglītošanās notiek arī tad, ja par tās svarīgajiem jautājumiem netiek runāts, jo izpratne rodas arī neverbāli. Tomēr, visticamāk, arī tobrīd bērni bija jautātāji.

Seksuālie reglamenti atļāvuši jauniem ļaudīm dažādus mīlēšanās veidus — klātgulēšanu, petingu, savstarpēju masturbāciju u. tml. — visu, izņemot “vainadziņa uzkārša­nu” (saglabājot maksts nevainību).

“Tā guļ puiši pie meitām.

Abas rokas azotē.”

Reklāma
Reklāma
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.