Baltijas jūra Ventspilī.
Baltijas jūra Ventspilī.
FOTO: la.lv

Senā kuģa vrakā Baltijas jūrā atrod konjaku un “Benedictine” 0

Zviedrijas ekspertu komanda Baltijas jūrā Pirmā pasaules kara laikā nogrimuša kuģa vrakā atradusi simtiem pudeļu ar alkoholiskiem dzērieniem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Alkohola atgūšanā no kuģu vrakiem specializējusies komanda “Ocean X” paziņoja, ka pārbauda, vai kravā, ko pirms vairāk nekā simt gadiem bija paredzēts nogādāt Krievijā, atrastais dzēriens vēl ir baudāms.

Grupa 22.oktobrī krastā nogādāja 600 pudeles konjaka un 300 pudeles augu uzlējuma “Benedictine”. Dzērieni tika atrasti 1917.gadā vācu zemūdenes nogremdēta zviedru tvaikoņa “Kyros” vrakā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Konjaks, kas ražots darbību pārtraukušajā Francijas kompānijā “De Haartman”, un “Benedictine” tiek pārbaudīts laboratorijā.

Ekspedīcijas vadītājs Pēters Lindbergs sacījis, ka Baltijas jūra ir piemērota šāda veida dzērienu saglabāšanai, jo tā ir tumša un ļoti auksta.

“Kyros” no Zviedrijas uz Petrogradu (tagad Sanktpēterburga) ceļā devas 1917.gada 19.maijā. Tā kā Krievija joprojām atradās kara stāvoklī ar Vācijas impēriju, 50 kastes ar franču konjaku un 15 kastes ar liķieri no Francijas tika sūtītas ar neitrālas valsts Zviedrijas kuģi. Kravas saņēmējs bija imperators Nikolajs II.

Kad tvaikonis tuvojās Olandei, to pārtvēra vācu zemūdene “UC-58”. Alkohola krava tika uzskatīta par kontrabandu, tādēļ saskaņā ar kara laika likumiem “Kyros” apkalpei tika ļauts pārkāpt citā kuģī, bet tvaikonis ar dārgajiem dzērieniem tika nogremdēts.

Jau 1999.gadā tika atrasts kuģa vraks, tomēr tolaik dzērienu atgūšana bija pārāk bīstama. Pagāja vairāki gadi, kamēr vraku atbrīvoja no zvejas tīkliem, lai ūdenslīdēji varētu pārbaudīt kuģi, tomēr manuāla vraka pārbaude bija pārāk sarežģīta.

Pēc vairāku gadu ilgas gatavošanās komanda, kurā bija zviedru un islandiešu eksperti, nolēma atgūt dzērienus, izmantojot robotus.

Lindberga komanda ir optimistiski noskaņota par pudeļu stāvokli, jo starp korķi un dzērienu joprojām ir gaisa slānis un daudzas konjaka pudeles ir aizzīmogotas ar alvas slāni.

Reklāma
Reklāma

Pudeļu vērtība vēl ir jānosaka, jo konjaka ražotājs vairs nepastāv. Lindberga komanda iepriekšējos savus atradumus ir pārdevusi starptautiskos izsoļu namos, un arī šoreiz cer uz augstu cenu.

“Es nezinu, vai varētu atļauties paturēt kādu pudeli,” viņš atzina.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.