Seili uztrauc, ka deputāti ar grozījumiem pauž subjektīvo viedokli par tikumību 2
Izglītības un zinātnes ministri Mārīti Seili uztrauc, ka ar Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā atbalstītajiem grozījumiem deputāti pauduši savu subjektīvo viedokli par tikumību, informēja Seiles preses sekretāre Egija Saļņikova.
“Uztraucošs ir fakts, ka, spriežot no publiskajā telpā pieejamās informācijas, grozījumus likumā atbalstošie deputāti vārdam “tikumība” piešķir savu ļoti subjektīvo redzējumu, tai pašā laikā nesniedzot vecākiem, skolotājiem precīzu skaidrojumu viņu izpratnei par vārda “tikumība” nozīmi un rosināto grozījumu mērķiem,” norāda ministre.
Ministre pārliecināta, ka šobrīd likumā noteiktais mērķis ir daudz pilnīgāks un izsvērtāks, nekā grozījumos rosinātais formulējums. Tas paredz nodrošināt katram iedzīvotājam iespēju attīstīt savu garīgo un fizisko potenciālu, lai veidotos par patstāvīgu un attīstītu personību, demokrātiskas valsts un sabiedrības locekli. Tostarp nodrošinot iespēju attīstīties tikumiski, estētiski, intelektuāli un fiziski, sekmējot zinīgas, prasmīgas un audzinātas personības veidošanos.
Seile norāda, ka jau šobrīd izglītības iestādēs nedrīkst izmantot mācību līdzekļus un citus materiālus, kas ir pretrunā Satversmei, izglītības likumiem un citiem normatīvajiem aktiem.
Jau ziņots, ka Saeimas komisijas vairākums ir atbalstījis priekšlikumu, ka “izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Latvijas Republikas Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene. Izglītības iestādēs ir aizliegta tādu mācību līdzekļu un citu materiālu izmantošana vai izplatīšana, kuri var negatīvi ietekmēt izglītojamā tikumisko attīstību”.
Priekšlikumus iesniedza Saeimas deputāte Jūlija Stepaņenko (“Saskaņa”) un to atbalsta arī Nacionālās apvienības deputāti. Likumprojektu gatavo otrajam lasījumam.